לאחר ההתסערות שנרשמה בסוף השבוע על הסופרמרקטים בישראל, שאילצה את מנכ"ל משרד הבריאות לפרסם הודעה הקוראת לציבור להימנע מכך, שוחח הבוקר (ראשון) רמי לוי, בעל רשת המרכולים, עם גולן יוכפז ב-103FM, ותיאר את המתרחש בסניפים.

תמונת מצב מעודכנת בסניפים?
"פתחנו את הסניפים ב-7 להתארגנות, הסניפים נפתחו בסביבות השעה 7 וחצי ללקוחות. אם נשווה ליום ראשון רגיל, יש כמעט פי שניים וחצי לקוחות מיום ראשון רגיל, אפשר להבין אותם, הם קצת בחרדות ופאניקה ורוצים שיהיו להם דברים לבית. אני רוצה להרגיע אותם שיש מספיק סחורה ותהיה מספיק סחורה, ולא צריך להילחץ ולהיכנס לפאניקה ולקנות מכל הבא ליד ולא דברים שצריך".

זה פחות ממוצ"ש?
"זה אותו דבר, האמת שבמוצ"ש באו כמעט פי 8 ופי 10, אבל תראה בסך הכול אנחנו בבוקר פי 2 וחצי לקוחות, זה הרבה יחסית ליום ראשון רגיל. במוצ"ש, בגלל שזה קצת שעות עבודה, באו כולם במכה אחת, אבל פי 2 וחצי זה הרבה יותר מיום רגיל, אז אני רוצה להרגיע את הציבור שיש מספיק סחורה ותהיה מספיק סחורה".

ראש הממשלה ניסה להסביר את הבעייתיות בסופרים שבעצם יש סחורה ויש משטחים אבל העובדים לא מספיקים להעלות אותם למדפים.
"ממש כך, לא מספיקים לשים על המדפים ולכן אנחנו קולטים יותר עובדים כדי שנוכל לשרת את הלקוחות. ברגע שיש חוסר על המדף, זה לא בגלל שיש חוסר במוצר, אלא יש חוסר זמני. תקנו רק מה שצריך ולא מעבר, אם כל אחד יקנה מה שצריך בצורה מדודה, יישאר אחד לשני ולא יהיה חוסר של סחורה".

אין להשיג כמעט בכלל אלכוג'ל ברשתות הפארם, מה המצב אצלכם?
"אצלנו כרגע יש וברגע אחד ששמים על המדף זה אוזל. אנחנו החלטנו למכור במחיר אחיד ולא להעלות את המחיר, אם כרגע אין על המדף יהיה בטח יותר מאוחר, הספקים קשה להם לעמוד בקצב של הייצור, גם חומר גלם צריך להגיע לארץ. קונים את האלכוהול מחו"ל וברגע שיגיע תהיה כמות גדולה".

נעניתם לבקשה של משרד הכלכלה, המחיר יוגבל ל9.90 ל-100 מ"ל, זה נכון?
"זה מה שיהיה ו-19.90 ל-500 מ"ל".

מה קורה בכניסה לסניפי הרשת, עדיין מודדים חום? יש הגבלה של מספר האנשים בסופר?
"בכניסה לסניפים שמנו ממחטות לחות כדי שיוכלו לנקות את הידיות של העגלות, וג'ל לידיים שכל לקוח יוכל לנקות ולשטוף את הידיים, יש גם כפפות בכניסה לחנות כדי שהלקוח יוכל להגן על עצמו וגם מודדים חום ברשת".

אתמול אמר ראש הממשלה שלא יתכנסו יותר מ-10 אנשים, איך אתם מקפידים על זה?
"אתמול מאחר והיה לחץ עצום לא בדקנו חום כי זה יוצר לחץ בכניסה, גם עכשיו שאנחנו בודקים חום ויש לחץ אנחנו מבקשים מהאנשים להתרחק אחד מהשני. אם הלחץ ממש רציני אנחנו לא מקפידים על מדידת חום אלא רק למי שרוצה".

ומה לגבי הבקשה שלא להתכנס מעל ל-10 אנשים?
"בסופרים אין בקשה כזאת, רק לשמור על מרחק. זה מה שאנחנו עושים וזה מה שאנחנו מבקשים מהלקוחות. סך הכול, אם אנחנו והלקוחות נשתף פעולה, זה לטובת הצרכנים - אז נעבור את זה בשלום".

מה המוצרים הכי פופולריים שנמכרים אצלכם? שמענו על נייר טואלט וג'ל לידיים, יש עוד?
"מכל הבא ליד קנו כמעט פי 2 ו-3, שימורים קנו יותר ויותר ממה שנמכר ביום רגיל, אבל הכול נמכר. נייר טואלט בגלל שהנפח שלו גדול הוא נגמר מהר על המדף, אבל הכול נמכר"

מה יהיה עם פסח? האספקה תהיה בסדר?
"גם האספקה לפסח תהיה בסדר. יהיו קצת חוסרים, אבל לא משמעותיים, במוצרים שהם בסיסיים. גם פה אני קורא לציבור – 'קנו מה שצריך, תשאירו אחד לשני'. בא אדם וקונה 5-10 מוצרים למרות שהוא לא צריך, ואז בא לקוח שני וכמעט אין את המוצר על המדף. להתחשב אחד בשני ולא לקנות מעבר למה שצריך".