ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז אמש על ההגבלות החדשות להתמודדות עם נגיף הקורונה, אך למעריב נודע הבוקר (ראשון) כי ההכרזה על ההחלטה לסגור מקומות בילוי, מסעדות ופנאי הייתה מוקדמת מדי, מכיוון שעד לחתימה על הצווים על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, המשטרה לא יכולה לבצע אכיפה ולפעול כנגד מסעדות ובתי קפה הפתוחים היום. בהמשך היום אישרה הממשלה את הצווים.

הממשלה אישרה בישיבתה המיוחדת שורה של תקנות לשעת חירום, שיזם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לטובת ההתמודדות עם נגיף הקורונה וההגנה על בריאות הציבור. במסגרת התקנות שאושרו, יוכלו שוטרי משטרת ישראל ופקחי הרשויות המקומיות, להטיל קנסות מינהליים על מפרי צווי הבידוד ועל מי שיפר את צווי הגבלת ההתקהלות שהוצאו על ידי משרד הבריאות, במטרה למנוע התפשטות הנגיף והדבקת האוכלוסיה. 

בנוסף, אושרו תקנות ,שנועדו למנוע התפשטות של  הקורונה לתוך בתי הסוהר, מתוך מטרה להגן על אוכלוסיית האסירים והעצורים , החשופים יותר לנגיף מעצם שהייתם בצפיפות במתקן סגור. במסגרת התקנות החדשות, דיוני הארכות מעצר יתקיימו ללא נוכחות פיזית של העצורים, ויתנהלו באמצעים טכנולוגיים כגון בשיחת וידאו או בשיחת וידאו טלפונית. כמו כן, הוגבלו הביקורים לאסירים ועצורים כולל הגבלת כניסות עורכי הדין למתקני הכליאה. במשך תקופת התחולה של התקנות לשעת חירום, התייעצות עם עורך דין תתבצע באמצעות שיחות טלפון. 

השר לבטחון הפנים ארדן: ״כדי לעצור את התפשטות הקורונה ולהגן על בריאות הציבור, עלינו ליזום כל הזמן ולשנות את דפוס הפעולה השגרתי של גופי בטחון הפנים ובאמצעות היוזמות שלנו נוכל לנצח במערכה הגורלית הזו״.

מוקדם יותר היום, מי שלא התייחס לדבריו של ראש הממשלה, או שמכיר את רזי החוק, המשיך במתכונת "עסקים כרגיל" ופתח את בית העסק שלו לקהל הרחב. מסתבר כי במספר מסעדות בתל אביב ובערים נוספות, חרף ההגבלות, נרשמה תפוסה מלאה, מה שמותיר בסימן שאלה גדול את מציבת הנדבקים שתיחשף בימים הקרובים. 

גורמים במשטרה ציינו בפני מעריב: "כל עוד אין חתימה על הצווים אין אפשרות לבצע אכיפה  מה גם שעדיין לא ברור בדיוק על מי יחולו ההגבלות. נראה כי עסקים ובהם מסעדות המסוגלים להעניק שירותי שליחים וטייק אוויי יוכלו להמשיך לפעול".