שר הביטחון, נפתלי בנט מתח היום (ראשון) ביקורת בישיבת הממשלה על מיעוט בדיקות הקורונה בישראל ואמר כי יש לשנות את המדיניות בטיפול בנגיף ולהרחיב לאלתר את הבדיקות בישראל. "התפיסה הנוכחית של בדיקות קורונה מדגמיות בלבד היא שגיאה נוראה", אמר בנט.

שר הביטחון הוסיף ואמר כי "אנחנו עומדים על 600 בדיקות ביום, צריך להגדיר יעד של 10,000 עד 15,000 בדיקות ביום. המדינות ה"טובות" עושות בדיקות המוניות ושולחות נשאים לבידוד תוך השארת המשק בפעילות סדורה, אצלנו לצערי עושים הפוך: בדיקות מועטות ו'מועכים' את האוכלוסייה. אני מבקש לשנות מדיניות מיד ולתת למערכת הביטחון את האחריות לביצוע. מערכת הבריאות מעולה, השר מעולה, המנכ"ל מעולה. אבל, משרד הבריאות צריך להיות ה'מוח' ומערכת הביטחון הגוף".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב השיב לשר הביטחון ואמר: "לא צריך 'משטר צבאי' בשביל בדיקות. כרגע אנחנו מסתדרים בינתיים טוב, לא רואה צורך לשנות". בנט פנה לראש הממשלה, נתניהו ואמר: "אתה תחליט, אני אומר לכם שמפספסים כאן את הדבר הכי חשוב".

תגובת משרד הבריאות: מדיניות הבדיקות נקבעת בארץ על ידי טובי המומחים. היקף הבדיקות בישראל יהיה דומה לקוריאה הדרומית תוך מספר ימים,  לצערנו במהלך המשבר לא מעט גורמים מסחריים מנסים למכור למערכת הציבורית בדיקות לא נחוצות. חשוב לעבוד עם שיטה מתוקפת מדעית".