משרד החוץ הודיע כי דיפלומט ישראלי המשרת בשגרירות במדריד נדבק בנגיף הקורונה. מדובר בדיפלומט השני שחלה בנגיף לאחר הדיפלומט הישראלי מיוון.

מוקדם יותר היום רופא מתמחה במחלקה אורולוגית בבית החולים איכילוב בתל אביב נדבק בנגיף הקורונה. הרופא, שהחל לסבול מסימפטומים קלים, נבדק במעבדת בית החולים לאימות קורונה. התוצאה יצאה שלילית, אולם אתמול הוא ביצע בדיקה נוספת, שיצאה חיובית.

מבית החולים נמסר כי בהמשך לחקירה אפידמיולוגית לכל המטופלים במחלקה נלקחה בדיקה, ואותרו המטופלים שנחשפו ושוחררו. אנשי הצוות שהיו במגע נמצאים בבידוד מרגע קבלת התשובה. בסך הכל ארבעה מטופלים נשארו באשפוז בתנאים מתאימים. השאר שוחררו לבידוד בבית. 40 אנשי צוות מהמחלקה בבידוד. המחלקה סגורה לקבלות חדשות ופועלת עם מספר מועט של אנשי צוות שאינם נחשפו.

אתמול דווח כי מנהלת מחלקה בבית החולים איכילוב אובחנה כחולה בקורונה לאחר שפיתחה תסמינים קלים של הנגיף. מאז אובחנה בנגיף לא באה במגע עם מטופלים. כל עובדי המחלקה נכנסו לבידוד, יחד עם כ-30 מטופלים.

מי שהתייחס לבעייה של הידבקות הצוותים הרפואיים הוא מנהל בית החולים איכילוב, רוני גמזו, שאמר הבוקר בראיון לגולן יוכפז ב-103FM כי הוא מרוצה מרמת המיגון של הרופאים שלו, אך הזהיר כי יותר ויותר רופאים יידבקו בסופו של דבר: "צריך להיערך לזה, לתכנן הכול בלי פאניקות, לתכנן את זה מראש כי ברור שזה יקרה לאורך זמן".

זה לא איתות של אי ספיקה של מערכת הבריאות?
"לא, אני לא חושב. אני חושב שזה איתות למנהלי בתי החולים שזה יכול בהחלט לשתק מחלקות, תתכננו את זה נכון, את תהליכי העבודה, את ארגון הצוותים, נכון. זה מסוג הדברים שהיו תמיד כתובים ונאמרים אבל לא מבוצעים בתהליך. אנחנו ברגעי האמת, ברגעי הפרקטיקה, לומדים לעשות את זה וכך נעשה בכל המחלקות. אני מבטיח לכולם - עמוד השדרה של הרפואה הציבורית ובתי החולים מתפקדים בצורה מצוינת, צריך רק לתת כל הזמן תשומת לב".