בצל התפשטות מגיפת הקורונה ובעוד מתקיים בכנסת תחת מגבלות חמורות טקס ההשבעה של הכנסת ה-23, מסרו גורמים בכנסת כי שר החקלאות והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי התבקש על ידי קצין הכנסת שלא להגיע לאירוע ההשבעה שהתקיים היום (שני) במשכן, זאת משום שנכח באירוע שבו אשתו של אחד הנוכחים אובחנה כחולה בנגיף הקורונה. אולם, למרות בקשתו של הקצין, הנגבי סרב לדרישה, הגיע למשכן הכנסת ואושפז לאחר מכן על פי הגורמים, בבית החולים.

חבר הכנסת אלון שוסטר פנה למזכירות הכנסת בהודעה לפיה הוא נכח ביחד עם חבר הכנסת רם בן ברק והשר הנגבי בשבוע שעבר באירוע משותף ובקרבתו של אזרח שבת זוגו אובחנה כחולת קורונה. קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, קיים בדיקה של האירוע, במסגרתה שוחח עם בן זוגה של החולה ומשיחה זו עלה כי למרות שטרם קיבל את תוצאות בדיקת הקורונה שערך אתמול - העיד על עצמו כסובל מכל התסמינים המוכרים. 

מהכנסת נמסר כי "ניצב גריף פנה לחברי הכנסת וביקש מהם לנקוט במשנה זהירות ולא להגיע לכנסת ולהשבעה כל עוד לא התקבלו תוצאות לבדיקתו של האזרח. השר הנגבי שכבר היה נוכח בבנין ואושרה כניסתו ע״י הקצין בזמן הבדיקה, עודכן אף הוא במידע הנוסף שהתקבל ועל כן הובהר לו שרצוי שיעזוב את משכן הכנסת. יודגש כי קצין הכנסת עדכן בדברים את פרופ סיגל סדצקי- הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות וביקש ממנה לקבל בהקדם האפשרי את תוצאות בדיקתו של האזרח - על מנת לשלול אפשרות של הדבקותם של חברי הכנסת".

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר: "כמי שאמון על שלומם ובריאותם של כל באי הבית ועל המשך פעילותה הסדירה של הכנסת אבהיר שכל עוד לא תגענה התוצאות אשר יפריחו את אפשרות ההדבקות - לא תתאפשר כניסתם של חברי הכנסת למשכן".

מטעמו של הנגבי נמסר, כי "שר החקלאות צחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר השתתפו ביום רביעי שעבר בכינוס חירום של ראשי המועצות האזוריות בכפר המכביה בנושא החקלאות בצל הקורונה. חברי הכנסת התבקשו על ידי קצין הכנסת שלא להגיע להשבעתם היום, לאחר שנודע כי בכינוס זה השתתף גם בעלה של אישה שנדבקה בנגיף. 10 דקות לפני תחילת טקס ההשבעה הודיע קצין הכנסת גם לשר הנגבי על הדבר. השר נשאר בחדרו, עלה להישבע במרחק ניכר מכל אדם אחר, ויצא מן הכנסת. במהלך הערב יודיע קצין הכנסת לחברי הכנסת מה העלתה בדיקת האדם שהשתתף בכינוס האמור".

כאמור, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הטקס שאמור היה להיות חגיגי נערך תחת מגבלות חמורות, שבעטיין הצהירו חברי הכנסת אמונים בכ-40 סבבים של שלושה חברי כנסת בכל פעם.

על פי ההנחיות החדשות שניתנו עקב משבר הקורונה, כל אחד מבאי המשכן, ובכלל זה יושב ראש הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין, נדרש עם כניסתו לעבור בדיקת חום. בכל נקודת זמן יהיו לא יותר מ-10 אנשים במליאה ובתוכם יו"ר הכנסת, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ומזכירת הכנסת, אשר ליוו את האירוע מתחילתו ועד סופו. 

ההנחיות המחמירות לא פסחו גם על מזנוני הכנסת, זאת לאחר שבמזנון הכללי ובמזנון החלבי נאסרה הישיבה וניתן היה היום לרכוש מזון רק בחמגשיות.