נלחמים בקורונה: בצל הניסיונות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה ולאור ההנחיות החדשות שהטיל הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהן קרא להטלת סגר מקומי על מוקדים המהווים מקור התפרצות לנגיף, גורמים רשמיים אישרו היום כי היישוב החרדי קריית יערים, המכונה גם טלז סטון, עומד בפני סגר. 

ביישוב, הממקום באזור ירושלים, מתגוררים כ-5,000 תושבים, מתוכם 1,500 נמצאים בבידוד ביתי, זאת לאחר שבאו במגע עם 8 חולים מאומתים תושבי היישוב.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, התראיין מוקדם יותר היום בגל"צ וחשף כי נשקלת האפשרות להטלת סגר נרחב על יישוב, שאת שמו סירב לחשוף, משום שנמצאים בו כעת מבודדים רבים. "יש מקום במדינה עם ריכוז גבוה במיוחד של מבודדים, אנחנו בודקים את העניין. זו החלטה לא פשוטה להכריז על סגר ביישוב שלם. בודקים כל מקרה", אמר השר. בהמשך היום פורסם כי מדובר ביישוב החרדי קריית יערים המכונה גם טלז-סטון, המונה כ-5,000 תושבים, מתוכם ישנם 8 חולים מאומתים וכן כ-1,500 תושבים נוספים הנמצאים עתה בבידוד ביתי בשל חשש שנדבקו בנגיף

ביישוב עצמו הגיבו במהלך היום לפרסום אך התייחסו אליו ערבון מוגבל. רב שמעון כץ ,ראש ישיבת כתר דוד ביישוב, הגיב לדברי השר ואמר כי "לפי המידע שהגיע אלי, חשבו לעשות סגר אך כנראה לא יעשו. רוב הבחורים בישיבה חזרו למשפחות שלהם בחו"ל. יש כמה סטודנטים בישיבה שמנסה להשיג כרטיסים כדי לטוס,  יש הנחייה של הרבנים לצמצם מגע כמה שיותר". 

הצהרתו של ליצמן באה בהמשך הודעות משרד הבריאות מוקדם יותר היום, ביחס לזינוק במספר החולים ביממה האחרונה, זאת לצד החמרה במדיניות הננקטת כצעדי מנע להתפשטות המחלה למקומות נוספים בהמשך. מוקדם יותר היום כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום ישיבה בהשתתפות שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר התחבורה, ראש המל"ל, מנכ"לי משרדים וגורמים נוספים, כדי להחליט מה יהיה מודל הפעלת המשק בתקופה הקרובה, במטרה להביא לצמצום התפשטות המגפה. נתניהו צפוי למסור הערב הצהרה לתקשורת, כשהאפרות הקיצונית ביותר היא השבתה כמעט מוחלטת של המשק, למעט הדברים החיוניים לתפקודו.

מוקדם יותר היום, בכיר במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס גם הוא להחמרות אפשריות במדיניות הננקטת בנסיונות המלחמה בנגיף ואמר כי נשקלת האפשרות לצמצום קווי התחבורה הציבורית לקווים חיוניים בלבד, בכפוף להחלטת ראש הממשלה, וכן כי מתקיימים מגעים עם פיקוד העורף בנוגע להשמשת בתי מלון כמוקדי בידוד בהמשך במידת הצורך.