רופאים הפועלים במרפאות של רפואה ראשונית, כגון רופאי משפחה וילדים, מוחים על כך שמשרד הבריאות הורה להם לבדוק שהמטופלים אומנם ממוגנים בציוד תואם, אך לא מספק להם את הציוד הנכון.

"אמורות להיות לנו מספיק ערכות מיגון ומסכות", אמר רופא משפחה, שהוסיף: "בשבוע שעבר יצאה הוראה שלפיה כל מי שיש לו חום של 38 ומעלה, תסמינים או בעיות נשימתיות, צריך להישאר בבידוד בבית, אבל אנשים מטופלים עם חום ממשיכים להגיע, מה גם שקורונה יכולה להיות בלי חום. חולה שנכנס למרפאה עם חום, מיד מבודדים אותו בחדר אחר, ורק אז בודקים אותו עם חלוק, משקף מתאים ומסיכה וכפפות, וחייבים כמה כאלה כדי שאפשר יהיה להחליף ממטופל למטופל".

לטענת רופאת משפחה אחרת, "כל אחד מאנשי הצוות התבקש להביא מה שיש לו מהבית. זה לא רק אצלנו, אני מתעדכנת בקבוצות וואטסאפ של רופאים מכל הארץ, וזה צף שם. גם בבתי החולים יש רופאים בלי הציוד המתאים לרשותם".

רופא אחר סיפר שיעצו לו ללכת לסופר-פארם, שם נגמר המלאי. "בשלב מסוים אמרו לקשור בד בתור תחליף למסיכה, זה די משפיל. עוד לפני ההסגרים, לפני שבועיים כשהתחיל כל זה, כבר ביקשנו. באופן אישי קיבלתי מרופא-קולגה שעובד במקום אחר. צריך לזכור שגם בלי קשר לקורונה נשארו עוד מחלות חמורות יותר, כמו שחפת, וגם מזה צריך להתמגן".