שר הכלכלה אלי כהן מהליכוד שוחח הבוקר (שלישי) בגלי צה״ל על הצעדים הבאים שמתכננת הממשלה להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ואמר בין השאר כי "סגר כללי זה אפשרות שעלתה, מדברים עליה".

האמצעים הדיגיטליים אושרו. 
"הצבעתי בעד, אנחנו מדברים על הצלת חיי אדם. נבדקו כל ההגבלות, המידע אחרי 30 יום נגרס, הוא מתייחס רק לחולי הקורונה. היו לנו מקרים שבהם בן אדם אחד הדביק 20 חולים. יש מדינות נוספות שעשו שימוש בכלי הזה. אנחנו מדברים על אירוע בקנה מידה גלובלי. גם במלחמה אנחנו לא מצמצמים התקהלות עד כדי כך. בסופו של דבר, הכלי הזה יעזור לנו למנוע הדבקויות, זה עוול לא להשתמש בכלי הזה". 

מה זה אומר מבחינת יתר המשק שעוברים למתכונת חירום?
"העובדים שאינם חיוניים יעבדו מהבית או יצאו לחל"ת. אני מבקש מהמעבידים לקיים את מה שצריך, ושלא יעשו את מה שלא צריך. אנחנו רואים מצד אחד שאנשים מתקהלים, ובמקביל אוגרים מזון, כשלא צריך. יש לנו מלאי לכמה חודשים קדימה. אנחנו מעריכים שהקורונה תישאר איתנו, המטרה היא להגיע לעקומה שטוחה". 

מה לגבי הטלת סגר כללי על המדינה? 
"זו אפשרות שעולה, מדברים עליה. אבל בסוף היום אתה צריך לקבל החלטות שקולות שישמרו מצד אחד על בריאות הציבור, אבל מצד השני יתנו כלים להתמודדות".

בכחול לבן אומרים שנתניהו לא שינה את דרכו עדיין. 
"אני שומע את ההתייחסות שלהם, אני רק רוצה לומר 'כחול לבן וארבעת השקרנים'. הם אמרו שלא יישבו עם הרשימה המשותפת. הם שמו לעצמם שתי מטרות - להיות המפלגה הגדולה, והם נכשלו בזה, ולהיות רוב ציוני, וגם בזה הם נכשלו. אני מזכיר לך שהם פסלו אותנו, לא אנחנו פסלנו אותם. אנחנו פתוחים לבוא ולשבת ממשלת חירום לאומית. אנחנו נמצאים באתגר בינלאומי, שלא פסח עלינו".