חברת התעופה אל על הוציאה היום (שלישי) כ-5,000 עובדים לחופשה ללא תשלום, מתוך 6,500 עובדי החברה, בעקבות משבר הקורונה. בין היתר, מדובר ב-550 מקרב 650 טייסים בחברה. 

ההחלטה הזו נעשתה כחלק מצעדי הצמצום הדרסטיים בכח האדם של החברה, לנוכח ביטול מרבית הקווים, בשל משבר הקורונה. החברה מפעילה כעת קווי תעופה רק לניו יורק, יוהנסבורג, לונדון ופריז, ובהתאם לשיקולים מסחריים. בנוסף, אל על מפעילה טיסות מיוחדות, ובין היתר אמורה להטיס לארץ מאות ישראלים השוהים בברזיל.

כחלק מתכנית ההתייעלות שלה, אל על מנהלת משא ומתן עם משרד האוצר לקבלת הלוואה ארוכת טווח, המוערכת בלמעלה מחצי מיליארד דולר, זאת לנוכח ההתחייבויות שהחברה נטלה על עצמה בשל עסקת מטוסי ה"דרימליינדר". 

ועד העובדים וההסתדרות כבר הכריזו על סכסוך העבודה והצהירו על התנגדותם לתכנית, אך בהנהלה ממשיכים להיות נחושים לבצע אותה, והיום נעשה צעד משמעותי בנושא.

כזכור, אל על הודיעה בשבוע שעבר באופן רשמי על השהיית טיסותיה למרבית יעדיה ברחבי העולם. עוד ציינו בהודעה כי ״החברה עוקבת בדריכות אחר הנחיות משרד הבריאות, והיא מצויה במוכנות מלאה לחידוש הפעילות ליעדים השונים בעולם על פי הצרכים המבצעיים והמסחריים תחת התארגנות מהירה״. בנוסף, החברה תאפשר ללקוחותיה גמישות בנוגע להזמנות קיימות עד סוף חודש מרץ ללא תשלום דמי שינוי וטיפול.