שר הביטחון, נפתלי בנט, אישר היום (שלישי) גיוס 2500 אנשי מילואים נוספים לצה״ל, במטרה להמשיך ולסייע בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.

בנוסף, פרסם צה"ל הודעה בה פירט את השפעת המשבר על האופן בו יתבצע גיוס מרץ. "גיוסי מרץ, אשר הינם חיוניים לשמירה על כשירותו של צה״ל, מתקיימים ומתבצעים על פי הנחיות גורמי הרפואה", נכתב. בהמשך ההודעה פורטו ההנחיות:

  • בהתאם להנחיות, לא מתאפשרת כניסת אזרחים ללשכות הגיוס. 
  • המלש״בים הנכנסים בשערי לשכות הגיוס עוברים תשאול רפואי קפדני. 
  • החל ממחר המלש״בים יגיעו לפי שעות התייצבות סדורות במהלך היום, בקבוצות שלא עולות על 100 מלש״בים באותו הזמן.
  • שרשרת החיול הותאמה כך שתכיל קבוצות קטנות ומפוזרות.
  • אנו מפעילים מערכות כריזה מחוץ ללשכות הגיוס וקוראים לציבור להתפזר ולהמנע מהתקהלות בשטח זה. 
  • החל ממחר לשכות הגיוס יתוגברו על ידי כוחות של משטרת ישראל אשר יסייעו בפיזור ההתקהלויות. 

כזכור, בצה"ל נערכים במספר דרכים להתמודדות עם הנגיף הקטלני. מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, הודיע אמש כי מלון דן פנורמה בתל אביב ומלון היאט בירושלים יוסבו לקליטת חולי קורונה, ויחלו ביומיים הקרובים לקלוט את הנדבקים בנגיף הקטלני. המלון התל אביבי החל כבר היום בקליטת החולים, וזה הירושלמי יחל בכך מחר.

ידעי הוסיף כי פיקוד העורף יהיה אחראי על הפעלת המלונות, כאשר את השירות הרפואי יעניק משרד הבריאות באמצעות קופות החולים. בשלב הראשון יאושפזו 500 חולים בכל מלון, אך ההיערכות היא לקליטת 2000 בני אדם עוד אמר ידעי כי הפיקוד יתגבר את מד"א בכל הנוגע לביצוע בדיקות לגילוי הידבקות בנגיף.

בשישי הודיע צה"ל כי כי כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות נוספות, יגיעו החיילים מהבית מוכנים לשהות ארוכה של עד חודש ימים. מטרת צעד זה במידה ויוחלט עליו למנוע התפשטות נגיף הקורונה בקרב המשרתים.