ראש הממשלה, בנימין נתניהו התראיין הערב (רביעי) לחדשות 12 והתייחס להנחיות הנוקשות במטרה למנוע את התפשטות הקורונה בישראל: "אני מעדיף את ההנחיות הללו, להשאיר זאת להבנה והפנמה של הציבור. הערב אפנה לקהילות שלא הבינו זאת - אם החרדים ואם בני המיעוטים. אם ההבנה הזאת לא תופנם לא אהסס להפעיל צו"

רה"מ הוסיף: ""אני רואה תופעות קשות מאוד של חתונות ואולמות אירועים. שר הבריאות הוציא צו לציבור החרדי ופיזר את הישיבות. אפנה אל הציבור הערבי, זה פיקוח נפש" ביחס לבדיקות אמר נתניהו: "ביקשתי שעד ראשון יהיו לנו 3,000 בדיקות. ליום ראשון הבא ביקשתי שנגיע ל-5,000 בדיקות, וליום ראשון של אחרי זה - שיהיו 10,000 בדיקות. זה דורש הרבה הצטיידות" בהתייחסו לסגר כללי אמר רה"מ: "זה יביא לקריסה מידית של כלכלת ישראל ויהיו בעיות נלוות". 

לאחר הראיון פרסם ראש הממשלה הודעה בה אמר כי כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטף לא דמוקרטי שהליכוד לא יסכים להם. "בנוסף דרשנו מהם להתחייב שתומכי טרור לא יעמדו בראש וועדות. לא קיבלנו תשובות לכך. לצערי, גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור". בנוסף, אמר כי "העיכוב בהקמת וועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמת הוועדות".

כזכור, מוקדם יותר הזמין יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ את חברי הכנסת מסיעת כחול לבן בכדי לעדכן אותם בהמשך הפעילות הצפויה בכנסת. חברי המפלגה התכנסו לעדכון בקבוצות של 10 בלבד בכל פעם, בשל הנחיות משרד הבריאות. גנץ מסר לחברי הכנסת של כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה- מרצ: "לצערי יו"ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשרים לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש".

והוסיף: "פעלנו במרץ לאורך כל היום בערוצי ההידברות השונים, גם אני באופן אישי נפגשתי עם ח"כ אדלשטיין שסירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים ומעל הכל – לטפל באתגר הקורונה. כעת - לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון".