יו"ר הסתדרות העובדים, ארנון בר-דוד שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס למצב הכלכלי הקשה, בצל משבר נגיף הקורונה. לדבריו, אנחנו נמצאים במצב שאף פעם לא היה במדינת ישראל. עוד הוסיף: "למדינה יש מספיק כספים להתמודד עם משבר מהסוג הזה".

בפתח הריאיון אמר בר דוד כי שוחח עם מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר על המהלך של החזרת הכספים לעובדים. "הבוקר דיברתי עם שפיגלר וסיכמתי איתו כמה מהלכים עתידיים. בו זמנית פניתי, ואני פונה שוב לכלל המעסיקים בארץ - אל תפטרו את העובדים שלכם, תשמרו עליהם ותכניסו אותם לחל"ת. בעולם החל"ת יש איזשהו סדר, יש חצי שנה של דמי אבטלה, והדבר הזה בהחלט אפשרי. בתקווה שהווירוס הזה יעבור".

בהמשך נשאל בר-דוד כיצד המוסד לביטוח לאומי יתמודד עם המשבר הזה, נוכח העובדה שכבר תקופה ארוכה הוא מתריע על גירעונות כלכליים. "מדובר במצב שאף פעם לא היה במדינת ישראל, יש פה קטסטרופה שאי אפשר להתייחס אליה במושגים הרגילים. מקווה שאחרי פסח נצליח למגר את הנזק, אם לא המדינה תצטרך להכניס יד לכיס, ולהביא מהרזרבות שלה. בדיוק כמו שהאזרחים משלמים כסף, כך גם המדינה צריכה להתגייס לטוב האזרחים".

"האוצר עד לפני כמה ימים דיבר רק על קרן של הלוואות", אמר בר-דוד, "אבל אנחנו עשינו שינוי בעמדת האוצר והעמדנו קרן של 5 מיליארד שקלים לטובת המשק. מדובר בכסף חי שיוזרם לא בצורה של הלוואות. בגלל העדר מנהיגות כלכלית אנשים לא מבינים שזה דבר חדש שלא היה. המדינה העמידה לטובת המשק 5 מיליארד שקלים, וזה דבר שלא היה מעולם. זאת אומרת שהמדינה כן מבינה שהמגזר העסקי יזדקק לקטליזאטור בכדי לחזור לפעילות. סוכמו דברים עם האוצר, רועי כהן היה גם שותף בדיונים, צריך לראות שמה שסוכם זה מה שיוזרם. אני חושב שנתנו מענה, למרות שיש עוד גורמים שנמצאים במצוקה כמו הבמאים והמפיקים, וכל הפרילנסרים שגם נמצאים במצוקה. דיברתי על זה הבוקר גם עם שפיגלר בכדי לסייע להם. יש עוד כל מיני דברים שאנחנו יכולים לעשות, אבל בתוך כל זה אני מוצא במוסד לביטוח הלאומי שותף הגון, עם הרבה מאוד רגישות למצב הזה במשק".

בר-דוד חיזק את בנימין נתניהו, וטען: "מנהיגות של משרד הבריאות יש פה, מנהיגות של ראש הממשלה יש פה, אני רואה את התהליכים והם נכונים. זה שאנשים לא ממושמעים זה כבר סיפור אחר". בו זמנית טען שחייבת לקום ממשלת אחדות ויפה שעה אחת קודם. " אל תסבכו אותי בשאלות כמו מי צריך לעמוד בראשה כי בשביל זה יש את הפוליטיקאים שהם יקבעו אם לעשות רוטציות או לא רוטציות, זה עניין שלהם. אני לא מתעסק בפוליטיקה בזמן הזה. מה שמטריד אותי שכרגע אין כנסת, ואין יכולת לקבל החלטות במצב הזה, וחייבות לקום וועדות".

לסיום התייחס למאבק הסתדרות המורים, ואמר: "אני עם יפה בן דוד מדבר כל הזמן. כולל לפני 5 דקות. גם הם מבינים את גודל השעה, ולדעתי הם הגיעו להסכם. אני חושב שתמצא נקודת האיזון, המורים הם חלק מהמערכת, וכולנו צריכים להיכנס כתף מתחת לאלונקה".