נלחמים בנגיף הקורונה: המשטרה ממשיכה בביקורי בית בקרב מצווי בידוד ועד כה ביקרו צוותים של שוטרים ומפקחים ממשרד הבריאות בבתיהם של 2,831 אזרחים. כנגד 92 מהם נפתחו חקירות פליליות בגין הפרת הצו, וזאת חרף פניות של המשטרה ושל גורמי משרד הבריאות אל מצווי הבידוד ובקשה שייכנסו לבידוד באופן מידי.

מהמשטרה נמסר כי עד כה בוצעו שלושה מעצרים של מפרי בידוד. אחד מהם נעצר שלוש פעמים ברציפות לאחר שהפר את צו בידוד. הגבר נעצר, שוחרר לבידוד ביתי, הפר שוב את הצו , נלכד על ידי שוטרים והובא לבית המשפט .

בנוסף, נפתחו 13 תיקי חקירה פליליים כנגד מי שעומד מאחורי הודעת כזב (Fake news) וזאת מאחר ועלה כי יש בהן כדי לעורר בהלה ולזרוע פאניקה מיותרת בקרב הציבור וכן לפגיעה בבתי עסק ובאזרחים על לא עוול בכפם.

מדובר בפעילות אינטנסיבית של המשטרה שמטרתה היא למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה, זאת לאור עלייה במספר החולים והנשאים כפי שנחשף בימים האחרונים.

כבר בשבוע שעבר פרסם "מעריב" אודות הצורך המידי בביצוע פעולות אכיפה ופתיחה בחקירות כנגד מפיצי הודעות הכזב, ואכן יממה לאחר מכן נתקבלה ההחלטה כאמור, ויחידות הסייבר של המשטרה החלו לפעול לאיתור מקור ההודעות הכוזבות.

כמו כן, הוציאה המשטרה 10 צווי סגירה כנגד בתי עסק שהפרו את צו בריאות העם בהקשר לאיסור התקהלות, מרביתם, כנגד אולמות אירועים שבהם התקיימו חרף הצווים חתונות בהשתתפות מאות אורחים. 

לקראת סגר מוחלט

כבר מראשית השבוע החלה חלוקת אישורי תנועה ונסיעה למפעלים ועובדים שהוגדרו כמפעלים חיוניים במקרה של סגר מוחלט. חלוקת האישורים בקרב עובדי מערכת הבריאות, בתי חולים ומתקנים ביטחוניים ובהמשך למקומות עבודה המורשים להמשיך פעילות בתקופת סגר, הנה הדרגתית וישנן מערכות שהאישורים טרם התקבלו אצלן. בכל מקרה, ההיערכות הנה לקראת סגר מוחלט שיחול במהלך הימים הקרובים, והציבור מתבקש להישמע להוראות. במקרה כזה, המשטרה תהיה אחראית על יישומו של הסגר בצורה הרמטית למעט בעלי האישורים .

במשטרה נערכו מבעוד מועד למקרה של סגר מוחלט וכפי שפרסמנו בשבת שעברה אודות דיון מסווג שהתקיים במחוז חוף במשטרה ואשר הצביע על כוונה לסגר, נבהיר כי חשיפת המסמך הפנימי ברשת החברתית הובילה לחקירה ביחידת להב 433 ולהקמת צוות בדיקה במשטרה, במטרה להתחקות אחר מדליף המסמך וההנחיות שהועברו באמצעותו לדרג הפיקודי של אותו מחוז.

מהמשטרה נמסר: "במשטרת ישראל קיימים נהלים מוקפדים העוסקים בשמירה על ביטחון המידע בארגון בכל הרמות ובכל הנושאים. עם היוודע דבר העברת מסמך פנימי ברשת האזרחית בניגוד להנחיות, הוחלט במשטרה על הקמת צוות לבדיקת המקרה".

https://www.maariv.co.il/corona/corona-faq