יומיים לאחר שהגיעו המורים ומשרד האוצר להסדר במסגרתו יפסיקו ללמד באופן מקוון עד לחופשת הפסח, כתב נתניהו היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו: "הנחיתי את מנכ״ל משרדי, רונן פרץ, לבחון לאלתר את החזרת הלמידה מרחוק באמצעות בתי הספר במסגרות הכיתתיות". 

שלשום במסגרת ההסדר החליטו המורים ומשרד האוצר שתשעת ימי הלימוד שנותרו עד לחופשת הפסח יושבו במהלך החופש הגדול ול"ג בעומר כאשר המשק ישוב לסדרו. המורים יקבלו את שכרם על הימים בהם עבדו מהבית, ובתשעת הימים המדוברים לא יחויבו מורים ללמד, ואם יחליטו לעשות זאת – הדבר היה באופן וולונטרי וללא שכר. במקביל, מקליט משרד החינוך באופן יומי שיעורים מקוונים באולפן, אותם הוא משדר לתלמידים מכל הארץ לפי מערכת יומית שנבנית לכיתות השונות.

למעלה מ-100 ראשי רשויות, ערים ומנהלי אגפי חינוך שלחו אתמול מכתב לראש הממשלה בקריאה להשיב את הלמידה המקוונת בימים אלה בהם מוסדות החינוך סגורים והציבור מתבקש להישאר בבית. לאחר ציוצו של נתניהו, הם מיהרו להודות לו: "הירתמותם של עשרות אלפי מורים ומנהלי בתי הספר להקמת מערכי הלמידה מרחוק, נתנה מענה רגשי, אישי וחשוב לתלמידי ישראל. הורים ותלמידים רבים פנו אלינו – ראשי הרשויות – בבקשה כי נדאג להותיר את העוגן הרגשי המשמעותי והקשר הקריטי ליציבות ולביטחון של ילדים בימים מלאים בקושי וחוסר ודאות. אנחנו מודים לצוותי ההוראה, המורים, המורות והגננות על שעמדו על המשך הלמידה מרחוק ולך (נתניהו) – על שנענית לקריאת השלטון המקומי".

עד שתתקבל החלטה רשמית, החליט רן קוניק ראש עיריית גבעתיים להמשיך את הלמידה מרחוק בעירו גם ללא קשר להחלטות ממשלה, ובגבעתיים סיכמו עם מורים ומדריכים שיעבירו מערכי שיעור מקצועיים לתלמידי כיתות א'-ח'. הסדר זה יימשך גם אם תוחזר הלמידה ע״י המורים. במקרה כזה זה יהיה משולב, בתוספת ועזרה גם לאותם מורים שנמצאים בביתם עם ילדים קטנים, ויימשך עד החזרה לבית הספר.

שר החינוך, רפי פרץ, צייץ בטוויטר: "כפי שראינו השבוע הלמידה מרחוק שלנו הייתה הצלחה גדולה. בשעת סערה מערכת החינוך הוכיחה שהיא עוגן חינוכי וערכי. המורים והמנהלים עשו עבודה כבירה ויש להשקעה תוצאות. שמח שרה״מ נתניהו שמע את הקולות שדרשו את המשך הלמידה מרחוק. נמשיך לדאוג לכך שאם מורים מלמדים מרחוק הם גם יקבלו את שכרם".

בתוך כך, ח"כ וליד טאהא מהרשימה המשותפת פנה לשרי האוצר, החינוך ולמזכ״לית הסתדרות המורים: "אסור להתעלם ולהפקיר את עובדי ההוראה במוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים". פנייתו באה בעקבות ההסכמות בין האוצר להסתדרות המורים, ולפיהן עובדי הוראה במגזר הציבורי ימשיכו לקבל שכר ויידרשו לעבוד בימי חופשה עתידיים, ואולם הוראה זו לא חלה על החינוך במוכר שאינו רשמי. "אי העברת הכספים למוסדות הללו עלולה להמיט אסון על מערכת בתי ספר אלה, ועל המורים ובני משפחותיהם בימי חירום אלה".

באשר להעברת כספים, ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל הודיע שלא יגבה מההורים את תשלומי חודש אפריל. זאת לאחר שרק באחרונה דרשה ד"ר ביסמנובסקי, מנכ"לית ארגון הגנים הפרטיים בישראל, משר האוצר ווידוא תקציב של כ 50 מיליון שקל לכל חודש שבו ענף גני הילדים הפרטיים לא יפעלו – וזאת על מנת לוודא שיוכלו לשרוד את התקופה הזו בה אינם פעילים. "עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת לשמור על יחסי האמון בין הצוות החינוכי להורי הפעוטות בימים מורכבים אלו וצעד זה משקף זאת. לצד זאת מחובתנו לוודא שמפעילי הגנים וצוותי החינוך היקרים יפוצו על אבדן ההכנסה לצד המשך ההוצאות הנלוות. זאת על מנת שלילדים של כולנו יהיה לאן לחזור כי לא כל הגנים יוכלו לשרוד את המשבר הזה", כך ביסמנובסקי.

קורונה - שאלות ותשובות