משרד הבריאות מתכוון להוציא צווי הגבלה וסגירה לשווקים הגדולים בכללם שוק מחנה יהודה בירושלים, שוק הכרמל בתל אביב ושווקים נוספים ברחבי הארץ שבהם לא ניתן להפקיד על שמירת ההנחיות בנוגע למרחק בין אדם לאדם והגבלת התקהלות. 

בינתיים, ההנחיות שהוטלו בחמישי בלילה טרם גובשו לכדי צווים ליישום בפועל ובמשטרה, למרות הפריסה המתוגברת והנרחבת, מיעטו לרשום קנסות, ורק במקרים חריגים קרוב ל – 10 נרשמו קנסות מחמירים למפרי צווי הבידוד וההתקהלות. 

במספר ערים, ביניהן כפר סבא, החלו מפקחי הרשות לרשום התראות לתושבים שנצפו כשהם משוטטים ברחוב ללא הסבר מניח את הדעת זאת חרף העובדה שההנחיה שהקריא ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה שמסר בחמישי בלילה טרם גובשה ועוגנה בצו. 

נבהיר, כי נכון לשישי החל משעות הבוקר נצפתה תנועה דלילה ברוב אזורי הארץ ומרבית בתי העסק לא פתחו שעריהם. גם במרכולים הגדולים הקפידו על הנוהל החדש המתיר כניסה של ארבעה לקוחות לכל קופאי ומחוץ למרכולים נצפו תורים ארוכים תוך גילוי משמעת עצמית מצד התושבים שהקפידו על שמירה של מרחק של שני מטרים בין אחד לשני. 

בינתיים המשיכו במשטרה ביתר שאת את ביקורי הבית אצל מצווי בידוד וביממה האחרונה בוצעו 3,230 ביקורים ובסך הכל 11,844 כאלה בקרב הציבור שנדרש להיכנס לבידוד ביתי. עד כה נפתחו על ידי המשטרה 117 חקירות כנגד מפרי בידוד וכן 18 תיקי חקירה כנגד מפיצי הודעות כזב (Fake news) .

כמו כן, בשעות הערב נקראו שוטרים של מרחב נגב לערוער שם זוהו שלוש חתונות שהתקיימו בניגוד להנחיות תוך הפרה הוראות איסור התקהלות והשתתפות של מאות אורחים בניגוד לצו בריאות העם כאמור. השוטרים פיזרו את המשתתפים ועיכבו לחקירה את בעלי האירועים.

במשטרה קוראים לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגף והתפשטותו בישראל.

בין המשימות של אלפי השוטרים והפעילות האינטנסיבית שלהם התפנו הערב מספר שוטרים מהמשל"ט של מחוז חוף לנצל את ההסתגרות של התושבים בבתים כדי לרומם את מצב הרוח עם מסר ישיר אל הציבור.

אלו הצטלמו עם שלטים במטרה להעביר את המסר החד והברור בצל המאבק בנגיף הקורונה "נשארנו בשבילכם בעבודה, תישארו בבית בשבילנו". מסתבר שגם השוטרים לא מעוניינים להפעיל את סמכותם ולהטיל קנסות על תושבים מפרי חוק והם פונים אליהם בנימה אישית.