1,000 חולים בישראל: משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה בישראל. מספר מקרי התחלואה המעודכן עומד על 1,071 חולים - בהם 18 חולים שמצבם מוגדר קשה, 30 מוגדרים במצב בינוני, והשאר (985) במצב קל. כמו כן, דווח כי החלימו 37 ישראלים ובדיקות המעבדה שלהם הראו תוצאות שליליות. בתוך כך, מספר החולים המאומתים שזוהו ביממה האחרונה בישראל הינו 188.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי אחד הפגים שנולד במצב קשה במשקל נמוך מאוד וסיבוכים קשים בשל פגות מוקדמת, אובחן כנשא קורונה. בהתאם לכך ועל מנת למנוע כל אפשרות של מגע הוכנסו מספר אנשי צוות והורים לבידוד.

מצה"ל נמסר כי שלושה חיילים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה. חולה מספר 502 היא משרתת קבע בת 21 ממרכז הארץ. מצבה קל. חולה מספר 993 היא חיילת  בת 20 ממרכז הארץ, מצבה קל. חולה מספר 855 הוא משרת קבע בן 27 ממרכז הארץ, מצבו קל. בסך הכל 19 חיילים נדבקו בנגיף.

הקורונה: 1071 חולים בישראל (צילום: ללא)
הקורונה: 1071 חולים בישראל (צילום: ללא)

בשעה 8:00 נכנסו לתוקפן הנחיות החירום החדשות שגיבש משרד הבריאות ואישרה הממשלה למאבק בנגיף הקורונה. על פי התקנות, יעבור החל מהיום המגזר הממשלתי למתכונת חירום, שתאפשר אספקת שירותים חיוניים לאזרח אך תצמצם לכ-30% את מצבת כוח האדם המוגדרים חיוניים אשר ימשיכו לעבוד מהמשרד ומהבית. זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון.

מתכונת החירום תחול גם על גופים שאינם ציבוריים, שגם בהם תתאפשר עבודה מהבית. באשר לעסקים פרטיים קובעות התקנות כי יחול הכלל הרוחבי על פיו במקום העבודה לא ישהו בעת ובעונה אחת יותר מ-30% ממצבת כוח האדם או עד 10 עובדים (לפי הגבוה מביניהם).

על מנת לוודא שהציבור לא יחוש מחסור במזון, בתרופות, בשירותים פיננסים, באיסוף אשפה, באספקת אנרגיה ועוד, הוגדרו גופים חיוניים שיכולים לחרוג מהכלל הרוחבי. גופים אלה יוכלו לפעול  עם יותר מ-30% ממצבת כוח האדם על מנת להבטיח את מתן האספקה הסדירה והשירותים הנדרשים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. אמצעים אלה נועדו לאפשר לכמה שיותר עובדים לשהות בביתם, למזער את היקף ההדבקות ובמקביל לאפשר תפקוד חיוני של המשק.

בנוסף, האפשרות לקיים אימוני ספורט מחוץ לבית הוגבלה להשתתפות שני אנשים בלבד, לאחר שעמדה קודם לכן על חמישה אנשים.

כזכור, במהלך השבת התעלמו אזרחים רבים מההנחיות ויצאו אל הפארקים והחופים, מה שאילץ את מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לפרסם ציוץ בטוויטר: "אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית. אני מבקש מהציבור להשאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה".

בין היתר, גם שוק הכרמל נסגר היום לקהל:

שוק הכרמל נסגר (צילום: אבשלום ששוני)
שוק הכרמל נסגר (צילום: אבשלום ששוני)

שוק הכרמל נסגר (צילום: אבשלום ששוני)
שוק הכרמל נסגר (צילום: אבשלום ששוני)

שוק הכרמל נסגר (צילום: אבשלום ששוני)
שוק הכרמל נסגר (צילום: אבשלום ששוני)

קורונה - שאלות ותשובות