משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) מפה המרכזת את מספר המבודדים הנמצאים בכל יישוב ועיר בארץ, ומציינת היכן נמצא שיעור המבודדים הגבוה ביותר לאור התפשטות נגיף הקורונה.

את הרשימה פותחת ההתנחלות והמועצה המקומית אפרת הנמצאת בגוש עציון, עם 23 חולים שנדבקו בנגיף הקורונה, מחציתם  מתגוררים בשכונת התמר.

שניים מהנדבקים הנם תלמידים שלומדים בכתה ז' בבית הספר ביישוב, אשר השתתפו במסיבת פורים. בעקבות כך, בית הספר הונחה להיכנס לבידוד על כל תלמידיו וצוותי ההוראה שבו. 

מפת מוקדי הקורונה בארץ (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)
מפת מוקדי הקורונה בארץ (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)

במקום השני ממוקם היישוב הדתי-חרדי קרית יערים שבהרי ירושלים, שם טיפס אמש מספר החולים בנגיף ל-25.

במועצה הר חברון עומד מספר המבודדים על 4.9%, ואילו במועצה אזורית מודיעין-מכבים-רעות נרשמו 4.5% - רובם משכונת אבני חן (קייזר). מספר חולים הם נערים שהשתתפו במסיבות חג הפורים שהתקיימו בבתי הספר ותנועות הנוער במועצה האזורית. בעקבות כך חמישה בתי ספר הונחו להיכנס לבידוד.

על פי נתוני משרד הבריאות, מודיעין-מכבים-רעות ניצבת במקום השלישי ברשימת הערים בהן מספר מבודדי הבית הוא גבוה, ועומד על 3,392 בני אדם. לשם השוואה, בערים שמקדימות אותה ברשימה - בתל אביב ישנם 7,792 איש הנמצאים בבידוד בביתם, ואילו בירושלים 5,553 נמצאים בבידוד. בהמשך הרשימה ממוקמות הערים באר שבע, ראשון לציון, חיפה ופתח תקווה. 

עוד עולה מהנתונים, כי היישובים שבהם שיעור המבודדים הוא הנמוך ביותר הם בעיקר יישובים המשתייכים למגזר הערבי. ביישובים ג'סר א-זרקא וירכא על כל 1,000 תושבים- פחות מאדם אחד נמצא בבידוד. 

https://govextra.gov.il/ministry-of-health/corona/corona-virus/?utm_source=go.gov.il&utm_medium=referral