פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר היום (ראשון) בשיחה עם כתבים כי חלה התייצבות בקצב גידול נגיף הקורונה בישראל: "כרגע נראה כמו 200 מקרים בממוצע ליום, כשחלק מזה קשור לעובדה שעושים יותר בדיקות. ברור לנו שאין לנו תמונה מלאה לגבי מקרים שאיננו בוחנים".

בנוגע למשרד הביטחון אמר פרופ' גרוטו: "תפקידו לעמוד לצד משרד הבריאות ולתת לו כלים לנהל, אבל מי שאמון על על ההחלטות המקצועיות זה משרד הבריאות". עוד התייחס לפעולות השב"כ: "יש אפליקציה בשלבי פיתוח סופיים, אנחנו בקשר עם אפל כדי לפתח באפל סטור ובגוגל. האפליקציה ככל הנראה תושק היום. היא מבוססת על איכון השב"כ, רק תהיה יותר ידידותית למשתמש, אנשים יוכלו לברר באופן עצמאי בלי צורך לחכות שישלחו להם הודעה".

פרופ' איתמר גרוטו (צילום: אבשלום ששוני)
פרופ' איתמר גרוטו (צילום: אבשלום ששוני)

פרופ' גרוטו התייחס לבדיקות הקורונה: "הזמנו חצי מיליון בדיקות כדי שלא יהיו חסמים טכניים, כל עוד אנחנו רוצים לערוך בדיקות. אלה בדיקות נוגדנים מהירות מארה"ב, בדיקות שדוקרים את האצבע, לוקחים טיפת דם ושמים בתוך מד מיוחד". לדבריו: "התרחיש הכי מחמיר יכול להגיע עד 13 אלף מתים. אבל צריך לזכור שיש תמותת רקע לא קטנה בישראל, זה מצטרף לעוד 40 אלף בישראל כל שנה".