משבר הקורונה: משרד הבריאות הודיע הערב (שני) כי מספר חולי הקורונה המאומתים בישראל עומד על 1,442, כאשר 29 נמצאים במצב קשה כשהם מונשמים. מספר החולים הקלים עומד על 1,331 ו-40 נוספים נמצאים במצב בינוני. מספר המחלימים עומד על 41. 

רופא ילדים מבית חולים הדסה הר הצופים רופא ילדים אובחן אתמול כחיובי לקורונה, כך הודיעו הערב בבית החולים. עוד נמסר: "מתחקיר מיידי שבוצע העלה כי הרופא עובד גם גם בקופת חולים מאוחדת, כשהמרפאה בה פועל נסגרה בגלל מגע עם חולה קורונה. הרופא, אנשי צוות ושני ילדים שהיו עימו במגע נשלחו לבידוד וחשים בטוב. שני ילדים שהיו במגע עם הרופא הושמו בבידוד".

בבית החולים ציינו עוד כי המחלקה ממשיכה לתפקד באופן מלא, עם צוות חלקי. בתוך כך, ישנו חשד לפיו אדם שנפטר בבית החולים איכילוב היה חולה בקורונה.

קורונה – שאלות ותשובות והנחיות עדכניות

כמו כן, בתום דיון שנמשך שבע שעות, הנחה ראש הממשלה להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות הקורונה.

ההחלטה תהיה בתוקף ל-7 ימים מרגע אישורה.  ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה. במקרה ויהיה עדכון להנחיות - יינתן זמן התארגנות. האפשרות להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים לא תוגבל גם לאחר אישור ההחלטה. עם זאת, ההחלטה נתונה לאישור ממשלתי. 

בנוסף, לצוות הכלכלי, שיציג מחר את תכנית הסיוע המסיבי לעצמאים שכירים ועסקים, הנחה רה"מ על הקמת צוות להגדלה נוספת של הבדיקות לאיתור חולים וצוות נוסף לבדיקות סקר לכלל האוכלוסיה. בדיון נשמעו סקירות מפי כלל הגורמים שהשתתפו בו ודנו בהשלכות של כל אחת מהאפשרויות שעלו בדיון.