צוטט בריאיון, והסתייג: בצל סגירת מערכת החינוך כחלק מהמאבק במגיפת הקורונה, שר החינוך רפי פרץ התייחס הערב (שני) לסערה סביב אמירתו בראיון טלוויזיוני, כי בבתי הספר נערכים להשבתה ממושכת שתיארך עד תחילת שנת הלימודים הבאה. 

פרץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ״אמרתי בריאיון כי מערכת החינוך בראשותי, נערכת לכך שהלמידה מרחוק תמשיך עד אחרי פסח, כיוון שאנחנו לא יודעים לאן הדברים הולכים. מערכת החינוך נערכת לכל תרחיש. לא נאמר בשום שלב צמד המילים ׳ה-1 לספטמבר״.

כזכור, בשבועות האחרונים נסגרו מוסדות הלימוד ומיליוני תלמידים בישראל עברו להסתמך באופן מוחלט על למידה מקוונת. כלל הגורמים במערכת - המורים, התלמידים וההורים, מלאי סימני שאלה בנוגע לתאריך צפי לחזרה לשגרה. בעוד 8 ימים תחל רשמית חופשת הפסח, ובתי הספר צפויים להישאר סגורים לפחות עד לאמצע חודש אפריל. בריאיון שהעניק שר החינוך הרב רבי פרץ לעודד בן עמי ב״חדשות 12״, הוא התייחס לאפשרות לפיה חופשת הפסח תיארך ״עד הקיץ״:

"אני מבקש מאוד מההורים, לעקוב אחרי התכניות שאנחנו שאנחנו מקליטים לתלמידים", סיפר השר פרץ. "צריך לוודא שהילדים נכנסים אליהן ובדרך הזאת אנחנו נצליח לשמור על שגרת חיים. אנחנו בונים את המערכת גם לתקופה ארוכה, גם אם נצטרך לתת מענה עד הקיץ נוכל לתת את זה בצורה הכי טובה שיש".

עוד הוסיף השר פרץ: "הלימוד המקוון דרך האולפנים מיום ליום מוכיח את עצמו יותר, מיום ליום יש יותר כניסות, אנחנו פותחים עורצים ככה שלא תהיה מגבלה של אף אחד להגיע ולצפות, במגוון של נושאים".