שני קורבנות נוספים מנגיף הקורונה בישראל: בן 87, שסבל ממחלות רקע, נפטר הערב (שלישי) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והוא הקורבן השלישי מהמגיפה בארץ.

הוא פונה לבית החולים מבית האבות בו התגורר, כשהוא סובל ממצוקה נשימתית משמעותית לפני מספר ימים, וחלה התדרדרות נשימתית מהירה במצבו, עד שהצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו. בהודעה שפורסמה מבית החולים, נמסר כי המטופל סבל ממחלות רקע שונות, לרבות סוכרת, דמנציה ואף אירוע מוחי שעבר.  

זמר קצר לפני כן, דווח כי מלכה קבע בת ה-67, שאושפזה במצב קשה במהלך הימים האחרונים, נפטרה בבית החולים וולפסון בחולון, לאחר שהייתה מורדמת ומונשמת. קבע ז"ל עבדה ככוח עזר בבית החולים וולפסון בחולון במשך 30 שנה, עד שחלתה בסרטן. "היית אישה חזקה הלביאה של המשפחה, היית הכל בשבילנו, נלחמת עד הרגע האחרון שלך. אני אוהב אותך", ספד לה נכדה בפוסט בפייסבוק.

בתוך כך, מבית החולים הדסה נמסר כי שמונה אנשי צוות אובחנו כחולים בקורונה באמצעות הבדיקה הפרטנית שנערכה בהוראת המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין, במסגרתה נבדקו כ-134 אנשי צוות. בין המאובחנים רופאים, אחיות ופנסיונרית של בית החולים. 

משרד הבריאות הודיע הבוקר כי מספר חולי הקורונה המאומתים עומד על 1,656, כאשר 31 מהם במצב קשה. כאמור, מדובר בעלייה של 449 מקרים חדשים מאתמול, זאת נכון לשעה שבע בבוקר. עוד נמסר כי 1,528 מוגדרים במצב קל, 47 נוספים במצב בינוני ו-49 החלימו החלמה מלאה. 773 אנשים החלו בבידודי בית, ומספרם הכולל עומד כיום על 71,029. עד כה, שהו בבידוד ביתי 135,549 ישראלים. 

אתמול בערב מספר החולים עמד על 1,442, כאשר 29 היו מונשמים במצב קשה. עוד דווח כי רופא ילדים מבית חולים הדסה הר הצופים רופא ילדים אובחן אתמול כחיובי לקורונה, כך הודיעו בבית החולים. עוד נמסר: "מתחקיר מיידי שבוצע העלה כי הרופא עובד גם גם בקופת חולים מאוחדת, כשהמרפאה בה פועל נסגרה בגלל מגע עם חולה קורונה. הרופא, אנשי צוות ושני ילדים שהיו עימו במגע נשלחו לבידוד וחשים בטוב. שני ילדים שהיו במגע עם הרופא הושמו בבידוד".

בבית החולים ציינו עוד כי המחלקה ממשיכה לתפקד באופן מלא, עם צוות חלקי. בתוך כך, ישנו חשד לפיו אדם שנפטר בבית החולים איכילוב היה חולה בקורונה.

קורונה – שאלות ותשובות והנחיות עדכניות

כמו כן, בתום דיון שנמשך שבע שעות, הנחה ראש הממשלה להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות הקורונה.