לנוכח הסגר במדינות רבות בעולם, חלה האצה בהוצאת טיסות לחילוצם של ישראלים רבים שמבקשים לשוב לארץ. חברת ישראייר החזירה אתמול לפנות בוקר 260 נוסעים בשתי טיסות מנמלי התעופה ברומא ומילאנו והחברה תבצע ככל הנראה טיסת חילוץ נוספת של ישראלים מנמל התעופה ברומא.

"לפני שידענו שאנחנו חוזרים לארץ, היה כאן מאוד מותח, כי לא ידענו מה הולך לקרות. המצב באיטליה קשה וגםלחזור לארץ לא פשוט, אבל מרגיע לחזור למשפחות", סיפרה עדן, סטודנטית לרפואה שהיתה בין החוזרים לארץ – "אני שמחה שנעשה את הבידוד במלון בארץ, כי זה יותר בטוח למשפחות שלנו". אורן, סטודנט לרפואה, אמר עוד: "נצא בעזרת השם מהביוד בדיוק לפני ליל הסדר ואז נגיע הביתה ונחבק את המשפחות".

חילוץ הישראלים מרומא בשל התפשטות נגיף הקורונה (צילום: ישראייר)
חילוץ הישראלים מרומא בשל התפשטות נגיף הקורונה (צילום: ישראייר)

סמנכ"ל השיווק של ישראייר, גיל סתיו סיפר על המבצע המורכב: "שמחנו לחלץ את הישראלים מרומא ומילאנו. אלו היו טיסות מאוד מורכבת שגורמים רבים וביניהם השגרירו, משרד החוץ וחברי כנסת נרתמו כולם למבצע המורכב". סתיו הודיע, שבעקבות הפניות של משרד החוץ הוחלט להכפיל את כמות הטיסות והשבוע יופעלו 14 טיסות חילוץ ממדינות שונות באירופה. בין היעדים יהיו גם לונדון. בעקבות ביטול טיסות של חברות תעופה זרות, ישראיר הפעילה הלילה טיסה מיוחדת מנמל התעופה לוטון.

חילוץ הישראלים מרומא בשל התפשטות נגיף הקורונה (צילום: ישראייר)
חילוץ הישראלים מרומא בשל התפשטות נגיף הקורונה (צילום: ישראייר)

חברת אל על הפעילה לראשונה טיסה ישירה בין נמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה פרת' באוסטרליה. במשרד החוץ ציינו ששגרירויות ישראל בקנברה ובוולינגטון פעלו בימים האחרונים באינטנסיביות רבה כדי אתר ולחץ את מאות המטיילים הישראלים באוסטרליה וניו זילנד. לטיסה נרשמו כ-230 ישראלים, מתוכם כ-80 מניו זילנד.

אל על תפעיל בנוסף היום טיסה מיוחדת מסאו פאולו בברזיל ומחר יופעלו טיסות חילוץ מסן חוסה בקוסטה ריקה ודלהי בהודו בחברה בודקים אפשרות להפעלת טיסה מיוחדת לקולומביה, שם שוהים מאות ישראלים שאינם יכולים לצאת בשל הסגר המלא שהוטל על המדינה.

לאחר שהוטל סגר כללי על קולומביה, משרד החוץ ומשרד התחבורה פנו לחברת אל על בבקשה שתתגייס להשיב ארצה מטיילים ישראלים שנתקעו במדינה זו. החברה נענתה בחיוב לבקשה ובסיוע עם רשות תעופה אווירית וגורמי משרד החוץ, נערכת חברת אל על ברגעים אלו להוציא טיסת חילוץ מחר לעיר הבירה בוגוטה, זאת בכפוף לאישורים הנדרשים.

הטיסה לבוגוטה תהיה טיסת נוסעים ראשונה בהיסטוריה של חברת אל על  לקולומביה ומדובר בטיסה מורכבת מאוד. הטיסה צפויה להמריא מבוגוטה ארצה מחר יום רביעי בשעה 22:00 (שעון קולומביה).