המאבק בנגיף הקורונה בישראל: 50 מכונות הנשמה בלבד נשארו במחסני החירום של משרד הבריאות - כך דווח הערב (שלישי) במהדורת החדשות של ערוץ 13. בנוסף, דווח על עימות בצמרת משרד הבריאות בין המנכ״ל, משה בר סימן טוב, לבין סגנו, פרופסור איתמר גרוטו, בנוגע לכמות הנדבקים במחלה.

על פי הכתבה שהתפרסמה במהדורה, גרוטו, סמנכ״ל המשרד, אמר בישיבה בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא ״מעריך שמספר הנדבקים האמיתי הוא פי 50 מהמספר שידוע לנו כרגע. להערכתי יש 50 אלף נדבקים״.

המנכ״ל בר סימן טוב, שנכח באותה ישיבה, התנער מהערכה של סגנו, ואמר כי ״אין בישראל 50 אלף חולים. אנחנו אולי טועים אבל לא בפער כזה. איך יודעים את זה? לפי מספר החולים בבתי החולים. לכן אין להערכה הזו כל שחר״.

עדות נוספת למחלוקות הרבות של מקבלי ההחלטות בצמרת מערכת הבריאות, היא התבטאותו של שר הבריאות, יעקב ליצמן שאמר כי הוא חולק על העמדת של המשרד שהוא בעצמו עומד בראשו.

״לדעתי אנחנו במצב טוב יותר. אין לנו לדיין אלא את מה שעיניו רואות״ אמר ליצמן והוסיף כי ״לא צריך סגר מלא מלא אלא רק על מי שמעל גיל 70. צריך לשקול צעדים נוספים אבל לא סגר מוחלט על האוכלוסייה. הציבור עוד לא התרגל לצעדים הקודמים״.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע בישיבת הממשלה שהתקיימה בנושא המאבק בנגיף הקורונה כי ״לא צפוי מחסור במכונות הנשמה״. הדברים האלה מגיעים לאחד שדווח כי נותרו 50 מכונות הנשמה בלבד במחסני החירום של משרד הבריאות.