המאבק בהתפשטות הקורונה בישראל: משרד הבריאות עדכן הערב (שלישי) כי מספר הישראלים שנדבקו בנגיף עלה ל-1,930. המספר כולל שלושה נפטרים ועוד 53 שמחלימים ושוחררו מאשפוז. כמו כן, 34 מהחולים מוגדרים במצב קשה, 45 בינוני ו-1795 במצב קל.

בנוסף, נמסר מבית החולים רמב״ם כי בחדר לחץ שלילי במחלקת ילדים התאשפזו הערב אם ותינוקה, בן ארבעה שבועות, לאחר שנמצאו חיוביים לקורונה. האם, שלא נמצאו אצלה סימפטומים כלל, הגיעה עם התינוק על רקע של עלייה בחום גופו. הם נבדקו לפי פרוטוקול של צוות ממוגן במיון ילדים ואושפזו כאמור כשהם מוגדרים במצב קל.

זמן קצר לפני כן דווח כי מניין הקורבנות עלה ל-3, כאשר מלכה קבע בת ה-67 מבת ים, שאושפזה במצב קשה במהלך הימים האחרונים, נפטרה בבית החולים וולפסון בחולון, לאחר שהייתה מורדמת ומונשמת, ומיד לאחר מכן דווח כי אדם בן 87, שסבל ממחלות רקע, נפטר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, זאת לאחר שהגיע לשם מבית האבות בו התגורר.

נתוני משרד הבריאות המעודכנים. צילום: משרד הבריאות
נתוני משרד הבריאות המעודכנים. צילום: משרד הבריאות

בתוך כך, נמסר מבית החולים הדסה בירושלים, כי שמונה אנשי צוות אובחנו כחולים בקורונה באמצעות הבדיקה הפרטנית שנערכה בהוראת המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין, במסגרתה נבדקו כ-134 אנשי צוות. בין המאובחנים רופאים, אחיות ופנסיונרית של בית החולים. 

במקביל, דווח על מחסור חמוד בציוד הרפואי שנמצא לראשות משרד הבריאות כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה, כשרק 50 מכונות הנשמה נשארו במחסני החירום.