ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא הערב (רביעי) הצהרה על רקע משבר הקורונה והתפשטות המגיפה בישראל, וכניסתן לתוקף של ההנחיות החדשות מטעם משרד הבריאות.

״אזרחי ישראל״ פתח נתניהו את דבריו ״בפעם האחרונה שדיברתי אתכם, בחמישי, מספר המתים באיטליה עלה בכמה אלפים, גם בספרד. זינוק עצום במספר. מדינות רבות בעולם החליטו על החמרה דרמטית במגבלות שמוטלות על תושביהן״.

״הצעדים שעשינו בישראל נעשים היום בכל העולם, אבל אין בהם די. בעוד שבועיים אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עם עשרות אלפי חולים. אם לא נראה שיפור במגמה, אין מנוס מלהטיל הסגר מלא. זה עניין של כמה ימים ונערכים לכך. בינתיים פורסמו המגבלות. אני יודע שאפשר למצוא בהם פרדוקסים אבל זה לא מעניין. תקראו אותן ותישארו בבית, כי הסכנה אורבת לכל אחד. אין הנחות״ הוסיף ראש הממשלה.

״מה שנדרש מכל אחד ואחת מכם הוא משמעת עצמית קפדנית״ הבהיר נתניהו והזהיר כי ״אם לא תתגייסו לשמור על המשפחות שלכם, יקרה כאן אסון. אין לי דרך אחרת לתאר זאת. שמרו על ההנחיות. אלה לא זוטות, אלה דיני נפשות. אני יודע שקשה להישאר בבית עם ילדים קטנים, אבל אין ברירה. לכן הוריתי להחזיר את הלמידה מרחוק״.

״אנחנו משקיעים מאמצים רבים והתחמשות״ המשיך נתניהו ואמר כי ״בעולם יש תחרות אכזרית על השגת ציוד רפואי. הקמנו מנגנון שמקדם את הרכש הרפואי בחו"ל וגם את הייצור העצמי בארץ. הגדלנו את מספר הבדיקות באופן דרמטי, היום קיימנו מעל 5000 בדיקות. פר נפש זה מעל גרמניה וקוריאה, ועוד נגדיל״.

״אני רואה ושומע את מצוקת המובטלים, וזה חודר ללבי״ ציין נתניהו והבטיח כי ״נעזור לכם, נדאג לכם. יש לנו כלכלה חזקה ומשאבים גדולים. אני לא יכול להגיד לכם הערב מתי יסתיים משבר הקורונה, אבל מתחילים לחשוב על היום שאחרי. הקמנו צוות לתכנון היציאה מהמשבר, צוות שכולל את מיטב המוחות בארץ, לדעתי מהמיטב בעולם״.

בהמשך דבריו הודה נתניהו לצוותים הרפואיים ולכוחות הביטחון ואמר כי הם עושים עבודת קודש. ״הקורונה מצטרפת למגפות הקשות שפגעו באנושות: הדבר השחור, הכולרה, השפעת הספרדית. אז לא הייתה לנו מדינה, היום יש. ישראלים בכל העולם מבקשים לחזור לארץ, הם מבינים שהמדינה היא מכסה בעת צרה״, הוסיף.

נתניהו ציין כי ״כולנו ביחד כותבים פרק חדש בהיסטוריה של ישראל. הדורות הבאים ילמדו מאיתנו כיצד לנהוג בעת משבר. אני יודע שיש תסיסה בין חלקי העם, צריך לשים את זה בצד. אנחנו עם אחד, וצו השעה הוא אחדות״. בסיכום דבריו התייחס נתניהו גם להקמת ממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן ואמר כי הוא קורא לעשות זאת במהרה.

״עברנו את פרעה, ולמרות שהקרב יהיה קשה ועיקש, נעבור גם את הקורונה בעזרת השם ובעזרתכם אזרחי ישראל״ סיכם ראש הממשלה את הצהרתו.