קורבנות נוספים: משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי זוהו 27 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, ולפיכך עלה מניין החולים במגיפה בישראל ל-2,693, כאשר 46 מהם מוגדרים במצב קשה. מניין המתים עלה לשמונה זאת לאחר ששלושה בני אדם נוספים נפטרו כתוצאה מהנגיף ביניהם חולת קורונה בת 91, שהייתה מונשמת ומורדמת ובמצב אנוש במשך ימים ארוכים, נפטרה בבית חולים וולפסון. 

נפטר נוסף הוא גבר בן 83 ממעייני הישועה, שאושפז לפני כ-10 ימים וסבל ממחלות רקע. לאחר אשפוזו נרשם שיפור במצבו אך לאחר מכן החמרה שהגיעה לכדי קריסת מערכות בשעות הבוקר. נסיונות ההחייאה בחולה כשלו והצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותו. פרטיו של הנפטר השני טרם פורסמו.

הקורבן השמיני היא אישה בת 89 בעלת מחלות רקע, שאושפזה לפני כשבועיים בבית החולים הדסה בשל התפרצות המחלה. עם הידרדרות מצבה, הועברה לטיפול נמרץ נשימתי ייעודי לחולי הנגיף. לפני כשבוע הוגדר מצבה אנוש, וכאמור הערב נמסר על מותה. 

עוד פרסם משרד הבריאות את הנתונים העדכניים על מספר חולי הקורונה בישראל. נכון לבוקר זה, מניין החולים עומד על 2666 מקרי הידבקות חיוביים, כש-39 מהחולים מוגדרים במצב קשה, 68 במצב בינוני ו-2,483 במצב קל.

מספר החולים נכון ל-26/3 בצהריים (צילום: משרד הבריאות)
מספר החולים נכון ל-26/3 בצהריים (צילום: משרד הבריאות)

עוד עולה מנתוני המשרד כי נכון לרגע זה, קבוצת הגיל המהווה את הרוב מסך החולים והנשאים שנדבקו עד כה היא צעירים בגילאי ה-20 לחייהם. בנוסף, הנתונים מצביעים על עלייה משמעותית במספר הבדיקות לזיהוי הנגיף וכן נתוני המבודדים העדכניים, לפיהם ישנם 146,074 אזרחים בבידוד ביתי נכון לעת הזו.

המשטרה חילקה היום, נכון לשעה 14:00, 227 דו"חות למפרי הוראות משרד הבריאות: 61 למפרי חובת בידוד, שישה למפרי חובת דיווח למשרד הבריאות, 92 למסרבים להוראה לפזר התקהלות, 48 למפעילי מקום או עסק בניגוד להוראות, 19 ליוצאים למרחב הציבורי בניגוד להוראות, ואחד לשוהה במקום אסור.

בתוך כך, דו"ח חדש של מרכז המחקר והמידע של הכנסת חושף לראשונה והוכן לבקשת יו"ר ועדת הקורונה ח"כ עפר שלח, חושף תמונה מדאיגה לפיה בישראל יש רק 1,437 מכונות הנשמה פנויות. כמו כן, נכון ליום שלישי בוצעו בדיקות ל-32,346 נבדקים מתוכם אובחנו  2,000 חולים, קרי כ-% 6 מהנבדקים נמצאו חיוביים. פרטים נוספים ביחס לציוד יוצגו הבוקר בוועדה לעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה. 

קורונה - נתוני משרד הבריאות (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)
קורונה - נתוני משרד הבריאות (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)

קורונה - נתוני משרד הבריאות (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)
קורונה - נתוני משרד הבריאות (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)

הזינוק בנתונים מגיע על רקע הדיונים להחמרת הנהלים והסגר הכללי המוטל על האזרחים, כשבועיים לאחר שהוטלו המגבלות הראשונות בנסיונות לבלימת המחלה. במהלך היום תתכנס הוועדה המיוחדת בנושא הנגיף בראשו של ח"כ עפר שלח מסיעת כחול לבן, לצד מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, וכן מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד וראש המל"ל מאיר בן שבת. 

כזכור, אתמול הממשלה אישרה, בתום ישיבה סוערת, שנמשכה עד שעות הבוקר המוקדמות, החמרה נוספת בהגבלות על תושבי ישראל. התקנות המחמירות נכנסו לתוקפן ב-17:00. הן קובעות בין היתר כי למעט יציאה של עובדים חיוניים והצטיידויות במזון ובתרופות, תיאסר השהות מחוץ לבתים. התחבורה הציבורית תושבת. מפירי ההנחיות צפויים לקנסות ואף למאסר.

בצל הקורונה - תל אביב תחת סגר  (צילום: אבשלום ששוני)
בצל הקורונה - תל אביב תחת סגר (צילום: אבשלום ששוני)

בין ההגבלות על התחבורה הציבורית, הוחלט על הפסקת פעילות רכבת ישראל. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', צייץ: "בהתאם להחלטת הממשלה, הוריתי על צמצום משמעותי בתחבורה הציבורית, כולל סגירת הרכבת. אזרחי ישראל, זהו משבר כפי שלא היה מאז הקמתה של מדינת ישראל. בריאות הציבור היא שעומדת לנגד עינינו. הישארו בבית ובע"ה נצליח לעבור את התקופה המורכבת הזו עם מינימום פגיעות בנפש".

קורונה - שאלות ותשובות