ראש הממשלה, בנימין נתניהו' קיים היום (שישי) שורת דיונים בעניין המשך הצעדים להתמודדות עם משבר הקורונה, והנחה להיערך להידוק משמעותי של הגבלות התנועה, באופן שיצמצם אף יותר את מספר השוהים מחוץ לבית כדי למנוע את התפשטות המגיפה.

במקביל, משרד הבריאות הודיע כי יעלה את כמות ביצוע בדיקות הקורונה בישראל ל-30 אלף מדי יום. ההחלטה התקבלה לאחר שיחה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בנוסף, ציינו במשרד כי היום הגיעו כמעט לכ-6000 בדיקות מידי יום ובמהלך שבוע הבא יעלו לכ- 10,000 בדיקות.

זמן קצר לפני כן, דוברות בית החולים וולפסון הודיעה כי אדם בן 80, שהיה מונשם ומורדם במצב אנוש במהלך הימים האחרונים, מת מנגיף הקורונה. זאת לאחר, שחולה בן 73, תושב חיפה שסבל ממחלות רקע רבות, ומצבו הדרדר במהלך הימים האחרונים, מת מהנגיף.

בנוסף, בעקבות משבר הקורונה, אישרה הממשלה צווים המאפשרים את הוצאתם לחופשה במעצר בית מלא של אסירים פליליים תושבי ישראל, שנשפטו עד ארבע שנים, ונותרו להם עד 30 יום לשחרור מהכלא, לאור המלצת מ"מ נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין. מדובר באסירים שאינם מרצים מאסר בגין עבירות מין, אלימות במשפחה או אלימות חמורה.

כאמור משרד הבריאות הוציא את רשימת היישובים בהם נרשמו הכי הרבה נדבקים בגניף הקורונה. להלן חמשת הערים בעלות מספר החולים הגבוה ביותר:

1. ירושלים - 352 נדבקים
2. בני ברק 267 נדבקים
3. תל אביב-יפו - 211 נדבקים
4. אשקלון - 78 נדבקים
5. ראשון לציון - 76 נדבקים

אחריהן ברשימה נמצאות מודיעין-עילית ופתח תקווה עם 63 חולים, אשדוד נמצאת לאחר מכן עם 58, ואחריה מגדל העמק - 57, רמת גן - 55, נתניה - 52, בת ים - 51, חולון - 51, וביישוב אפרת נרשמו עד כה 46 חולים.

במקביל, נמסר כי מפקד תחנת בני ברק, סנ"צ יאיר וינצברג, נדבק מנגיף הקורונה ונכנס לבידוד. עוד דווח כי תשעה אנשי סגל מהתחנה, שבאו עמו במגע לאחרונה, נכנסו גם הם לבידוד.

גורם בכיר במשטרה אמר כי "דווקא האיש שבשבועות האחרונים נפגש עם נציגי ציבור בכירים לרבות ובעיקר במגזר החרדי בבני ברק, במסגרת ניסיונות הסברה להעביר את המסר החד והברור לציבור שמדובר במאבק מסוכן, דווקא הוא זה שנדבק כיוון שהציבור בבני ברק לא ממושמע ונוהג בחוסר אחריות מקוממת. הציבור ממשיך לנהוג בדרכו והוא מהווה סיכון ממשי לכל מי שחי ועובר בבני ברק וזה הזוי ממש. גילינו מידה רבה של סולחנות ועתה נעבור למדיניות אכיפה נוקשה ללא פשרות. הציבור חייב להפנים שאסור להסתובב ולהתקהל ברחובות".

אמש, משרד הבריאות עדכן כי שני חולי קורונה נוספים, אברהם ארושס בן ה-93 ואישה נוספת בת 76, נפטרו במהלך הלילה וכעת מניין המתים מהנגיף בישראל עומד על עשרה. שני החולים סבלו ממחלות רקע.

בתו של ארשוס ספדה לו: "אבא היה איש שמח, דוגמא ומופת ליושר ואהבת אדם באשר הוא, איש פלמ"ח שאהב את המדינה. האמין בטוב וידע תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה. מין איש כזה שנדמה שיחיה לנצח והקורונה ניצחה אותו לצערי הרב".

אברהם ארושס ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אברהם ארושס ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בתוך כך, מספר החולים עלה ביממה האחרונה ב-540 ועומד נכון לשעה  8:00 על 3,035,  מתוכם 49 במצב קשה ו-60 במצב בינוני. עוד נמסר כי 38 חולים במצב קשה מונשמים, 1,509 נמצאים באשפוז בבית ו-410 נמצאים בטיפול במלון. 79 בני אדם החלימו מהנגיף.

מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב, בהמשך לבקשת משטרת ישראל ובאישור הממשלה, צה"ל נערך להקצאת כ-500 חיילים לסיוע למשטרת ישראל במשימותיה לאור הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החל מיום ראשון. החיילים, מבסיסי הכשרות הלוחמה ויחידות השדה, יחולקו למחוזות משטרתיים כאשר לכל מחוז תוקצה  פלוגה אחת. החיילים יחברו לשוטרים ובצוותים אחודים יסייעו במשימות סיור, בידוד שטחים ואבטחתם, חסימות צירים ועוד. החיילים יעברו הכשרה למשימתם והכנה לפעולה במרחב האזרחי.

עוד נמסר מצה"ל כי פיקוד העורף ממשיך בפעולה לסיוע בתחומים נרחבים למשרדי הממשלה השונים, למד״א, לאוכלוסייה האזרחית ולרשויות המקומיות במאמץ למניעת התפשטות הנגיף. אתמול חיילי ומפקדי אוגדת עזה וביניהם משרתי החטיבה הצפונית והדרומית, סייעו למועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה לחלק חבילות שי לכל בתי התושבים.

חיילי אוגדת עזה מסייעים בחלוקת חבילות שי לתושבי המועצה האזורית שדות נגב (צילום: דובר צה''ל)
חיילי אוגדת עזה מסייעים בחלוקת חבילות שי לתושבי המועצה האזורית שדות נגב (צילום: דובר צה''ל)

אחות מחלקה בביה״ח שיקומי ״רעות״ בת״א נמצאה חיובית לנגיף הקורונה. מדובר בהדבקה מאחות אחראית באותה מחלקה. השתיים כבר שוהות בביתן במשך 8 ימים, ללא מגע עם צוות וחולים ומרגישות טוב. בית החולים ביצע חקירת מגעים, הודעה נמסרה לכל אנשי הצוות ששהו אתה במגע ונכנסו לבידוד. 

שתי צעירות שחולצו מפרו בטיסת אל על מיוחדת שאורגנה בשיתוף משרד החוץ, פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק של מוצ'ילר ובו כתבו שאובחנו כנשאיות של הנגיף. שתי החולות נסעו שעות רבות באוטובוס עמוס בישראלים בדרך לטיסת החילוץ בלימה, ועלו על מטוס החילוץ עם 1,200 מטיילים נוספים. אחת מהן כתבה: "בבקשה תלכו להיבדק, אולי נדבקתי מאחד מכם ויש סיכוי גדול מאוד שכולכם גם נשאים".

נתוני משרד הבריאות: 27.3.2020 8:00

נתוני משרד הבריאות 27.3 שעה 8:00 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 27.3 שעה 8:00 (צילום: משרד הבריאות)

כזכור, אתמול בערב משרד הבריאות עידכן כי זוהו 27 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, ולפיכך עלה מניין החולים במגיפה בישראל ל-2,693, כאשר 46 מהם מוגדרים במצב קשה. אתמול דווח על מותם של מספר חולים, בהם חולה בת 91 שנפטרה בבית חולים וולפסון. היא היתה מורדמת ומונשמת במשך מספר ימים, ומצבה הוגדר אנוש.

לאחר מכן פרסם משרד הבריאות כי שני בני אדם נוספים מתו כתוצאה מהנגיף. בניסיון להגביר את קצב הבדיקות, נערך מבצע מיוחד של המוסד להטסת כ-400 אלף ערכות דגימה נגיפיות, שככל הנראה נקנו ממדינות המפרץ, לנמל התעופה בישראל. במשרד הבריאות מקווים כי הריאגנטים שהושגו בסיוע זרוע הביטחון הישראלית, אכן יסייעו בהגדלת זיהוי מקרי הידבקות חדשים באוכלוסיה.