בצל איום המגיפה - מוחים בבתים: קבוצות פעילים בשטחי רצועת עזה ביטלו הפגנות המוניות שתוכננו לשבוע הבא לאורך הגבול עם ישראל, לאור החשש מהתפשטות נגיף הקורונה באזורים צפופים, כל מסרו היום (שבת) מארגני האירועים. 

אירועי המחאה, שתוכננו להיערך ב-30.3, נועדו לציין את יום השנה השני לצעדת השיבה. "אנו קוראים לאזרחים ולתומכים שלא להגיע להפגנה ולהישאר בבתיהם על מנת להיות בטוחים מפני המגיפה הקטלנית" קרא בכיר בג'יהאד האילסאמי. במקום להגיע להפגנה בפועל, אמר, נקראים התומכים לציין את יום השיבה על ידי הנפת דגלי פלסטין ושריפת דגלי ישראל. 

ההודעה על ביטול אירועי המחאה מגיעה בצל הפרסום על 97 מקרים מאומתים של הידבקות בנגיף הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית, כש-9 מהמקרים נמצאו בשטחי רצועת עזה. בתי החולים ברצועה נערכים כעת לקבלת חולים בנגיף. 

כזכור, התפשטות הנגיף בשטחי הרשות והרצועה עוררו דאגה בצד הישראלי. לפני כשבוע, חתם שר האוצר משה כחלון על צו לצורך העברת 120 מיליון שקלים מכספי המיסים הפלסטינים, שיועברו לרשות כסיוע חירום מחשש להסלמת המצב הבריאותי בשטחה, כך מסרו גורמים ישראלים בכירים. כחלון קיבל את ההחלטה בין השאר בעקבות בקשות שהועברו אליו מטעם מערכת הביטחון.

עוד ציינו הגורמים הבכירים כי הרמטכ"ל אביב כוכבי, יחד עם מתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו-רוקון ובכירים נוספים במערכת הביטחון שוחחו ארוכות עם כחלון והביעו דאגה מכך שמשבר הקורונה מחריף את המשבר הכלכלי בגדה המערבית, ואלו עלולים להביא לקריסת הרשות הפלסטינית.