החל ממחר (ראשון) ובשלושת הימים הקרובים יימשכו טיסות החילוץ של ישראלים מיעדים שונים בעולם. "מספר הטיסות הולך ויורד ואנחנו לא יודעים מה יקרה אחרי יום שלישי", סיפר סמנכ"ל השיווק של ישראייר, גל סתיו. ישראייר, שבשבוע שעבר קיימה בממוצע ארבע טיסות חילוץ יומיות ממדינות במערב ובמזרח אירופה, המשיכה גם בסוף השבוע את הרכבת האווירית, כאשר החזירה מאות ישראלים בטיסות מבוקרשט, רומא, קייב ולרנקה, לשם הגיעו ישראלים ממדינות אחרות.

משרד החוץ ציין, כי אמש המריאו שלוש טיסות חילוץ מאוקראינה לנמל התעופה בן גוריון ועליהן למעלה מ-400 נוסעים. במהלך השבוע שעבר ארגנה השגרירות ישראלית בקייב שמונה טיסות חילוץ שעליהן היו כאלף ישראלים. סתיו מסר כי מחר תוציא ישראייר טיסות מיוחדות לקייב ובוקרשט, מחר תצא טיסה לברלין וביום שלישי לטיביליסי. "אנחנו גמישים בהתאם לצרכים ולביקושים, אבל בימים האחרונים כבר ניכרת ירידה במספר הישראלים החוזרים", הוא מסר עוד.

סוכנות פלאייאיסט, המתמחה בטיסות וטיולים למזרח הרחוק, תבצע ביום שני טיסת חילוץ מבנגקוק, לישראלים שעדיין רוצים לצאת מתאילנד. הטיסה שהעלות שלה על פי אתר החברה עומדת על 1,390 דולר, תעצור בגואה בהודו, משם יאספו עשרות ישראלים נוספים. לקראת הטיסה מבנגקוק, התקיים מבצע של הטסת ישראלים מיעדים שונים במזרח הרחוק, בהם הפיליפינים, ניאמר וקמבודיה וזאת, באמצעות טיסות פנימיות ובסיוע נציגות ישראל בהונג קונג, שסייעה להסדרת מעברם של הישראלים.

אמש נחתה טיסת הנוסעים האחרונה של חברת אל על, שהודיעה על הפסקת הטיסות המסחריות עד ה-4 באפריל. מטוס דרימליינר של החברה ביצע טיסה הסטורית לסן חוסה בקוסטרה ריקה, משם הוטסו לנתב"ג כ-150 ישראלים שטיילו במרכז אמריקה.

במשרד החוץ ציינו כי הבאת הנוסעים הישראלים התקיימה, בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ, במבצע משולב של נציגויות ישראליות במרכז אמריקה ולטיסה מסן חוסה הגיעו גם מטיילים מגואטמלה, הונדורס ופנמה.

"מדובר היה במבצע מורכב, שכלל את איתורם של אזרחים ישראלים, תיאומי טיסות, מעברים יבשתיים משש מדינות שונות וריכוזם לקראת טיסה בקוסטה ריקה", ציין שגריר ישראל בקוסטה ריקה, אמיר אופק.