ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, התייחסה היום (ראשון) לעלייה במספר החולים במצב קשה, הנזקקים להנשמה, ואמרה: "ברמה האישית מקצועית- הקפיצה הזאת מאתמול מטרידה אותי מאתמול, כי זה עלול להעיד על מגמה בעייתית, שיכולה השפיע על המערכת ועל העומס הרב שיהיה למערכת".

היא ציינה תרחיש קיצוני - לא קיצוני ביותר - לפיו "כל המיטות בבתי החולים בישראל יצטרכו להתפנות לטובת חולי קורונה". לדבריה, בתרחישים קיצוניים יותר, מספר החולים יעלה על מספר המיטות במדינה. "הוצאנו הנחייה לבתי החולים להיערך למצב בו יהיו חמשת אלפים חולים מונשמים, כאשר אין מספיק מכונות הנשמה למצב כזה". 

בהמשך דבריה אמרה כי "בלי להיות מתמטיקאים, ניתן לראות כי מאתמול להיום היתה קפיצה של 10 חולים קשים, ומדובר בעלייה גדולה שמטרידה גם את המומחים בחיזוי המודלים המתמטיים". היא הוסיפה: "יש פיזיקה ויש חשש שלא נוכל להכיל את כל החולים במיטות שיש בישראל. צריך לעשות הכל כי למנוע הידבקות". עזרא הדגישה עוד כי "להגיד שהמספרים כיום מדירים שינה מעיני - זה מינוח קל".

נגיף הקורונה- אנשי מד''א נערכים לטיפול בחולים (צילום: אבשלום ששוני)
נגיף הקורונה- אנשי מד''א נערכים לטיפול בחולים (צילום: אבשלום ששוני)

בסיום דבריה הסבירה: "בסוף הסיפור הוא לא רק מכונות, אלא גם כוח אדם ועוד הרבה סוגי משאבים. כיוון שאין לנו משאבים לתרחישים כאלה, צריך לעשות הכל כדי להימנע מכך".