בעקבות האירועים החריגים בהלוויה בבני ברק ובהפרות הסדר בשכונת מאה שערים בירושלים נערכים היום (ראשון) במשטרה להטיל סגר על השכונה הירושלמית ועל בני ברק, עד כדי סגר מוחלט עליהן.

מוקדם יותר הוחלט כי החל ממחר יוצמדו חיילים לשוטרים בבני ברק במטרה לאכוף את הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה. בשלב הראשון, החל ממחר בבוקר, תישלח הקצאה של 650 חיילים. אם יוחלט על הטלת סגר מלא, יופעלו 3700-4000 חיילים לצד המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי כוחותיה ערוכים גם לתרחיש בו הממשלה תורה לבצע סגר באזורים מסוימים בהם בני ברק ושכונת מאה שערים בירושלים, ובנוסף - גורמים במשרד הבריאות טוענים כי הטלת סגר נקודתי באזורים הללו עשויה להוביל דווקא להדבקה משמעותית יותר. 

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ביקש להבהיר כי "סוגיית ההסתייעות של המשטרה בחיילים לשם אכיפת מגבלות התנועה, נידונה בישיבה שהתקיימה בראשות רה"מ ביום שישי. היועץ המשפטי לממשלה אישר את הדבר, בכפוף לעיגון מתווה הפעולה בהחלטת ממשלה לנוכח השימוש החריג בחיילי צה״ל".

עוד נמסר מטעמו של היועמ"ש, כי "המשרד לביטחון פנים גיבש טיוטה של החלטת ממשלה במוצאי שבת ומאז התקיימו דיונים על פרטי המתווה, לרבות אופן ההסתייעות בחיילים, אישור נהלי פעולה של צה"ל והמשטרה, היבטים של דיווח, וכן הלאה. הדיונים התקיימו בהשתתפות נציגים בכירים של משטרת ישראל, המשרד לבט"פ, משרד הביטחון וצה"ל, ומשרד המשפטים. לפני זמן קצר הסתיימו הדיונים בין המשרדים וגובשה החלטת ממשלה, שתובא עוד הלילה לדיון ולאישור".

כזכור, בימים האחרונים נשמעו ביקורות על כך שבמגזר החרדי עדיין מתקיימות התקהלויות בהיקפים גדולים, שנאסרו על ידי משרד הבריאות, ונטען כי האכיפה במגזר זה אינה מרתיעה מספיק. הלילה התקיימה בבני ברק הלוויה בה השתתפו מאות תושבים חרדים, והמשטרה איבדה שליטה באירוע. כבר סמוך לשעה 23:00 אמש נערכו כוחות משטרה ויס"מ גדולים מאוד בכניסה לבני ברק לקראת הלוויתו של ראש ישיבת בית דוד, הרב צבי שינקר.

בני ברק היא העיר שבה אחוז הנדבקים הגבוה ביותר, והיא מדורגת שנייה אחרי ירושלים. רק ביום שישי האחרון הודיע מפקד תחנת משטרת בני ברק כי הוא עצמו נדבק בנגיף לאחר שנפגש עם נציגי ציבור חרדים על מנת להגיע איתם להבנות בנוגע להימנעות מהתקהלויות.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מסר בתגובה להלוויה שהתקיימה הלילה בבני ברק כי "קיומה הנו אירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור. אני דורש ממשטרת ישראל אכיפה נחושה ושוויונית של הנחיות משרד הבריאות בכל חלקי המדינה, ללא שום חריגים. לאור המצב, זימנתי להיום דיון דחוף עם פיקוד המשטרה בנושא האכיפה במגזר החרדי. רובו המכריע של הציבור החרדי מבין ומקיים את הנחיות משרד הבריאות ועל המשטרה לעשות כל הנדרש כדי למנוע מחלקים קיצוניים בציבור לסכן את חיי הכלל".

בתוך כך, המשטרה חילקה היום, עד לשעה 17:00, מעל 2000 דו"חות למפרי הנחיות משרד הבריאות. 86 דו"חות חולקו למפרי בידוד, שבעה למפרי חובת דיווח למשרד הבריאות, 114 למסרבים לפיזור התקהלות, 128 למפעילי עסק בניגוד להנחיות, 1416 ליוצאים למרחב הציבורי בניגוד להנחיות, 283 לשוהים במקום אסור, ארבעה למתפללים במקום אסור ואחד למפעיל תחבורה ציבורית בניגוד להנחיות.