יו״ר איגוד עובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, פנתה הערב (ראשון) לשר האוצר משה כחלון ומנכ״ל משרד רה״מ רונן פרץ בבקשה שיגדירו את העובדים בתחום כעובדים החיוניים למשק בתקנות החדשות לשעת חירום, שצפויות להתפרסם בקרוב בצל משבר הקורונה המתמשך.

״בתקנות לשעת חירום האחרונות, נקבע במעומעם כי העובדות והעובדים הסוציאליים במרבית מקומות העבודה שלהם, תוך צמצום המגע. על אף זאת, אנו מנהלים מזה כשבועיים מאבקים", פתחה חרמוני. בהמשך הוסיפה כי הגדרת העובדים הללו כחיוניים היא בעלת חשיבות חברתית עליונה", כך נכתב פתח הבקשה. 

״מיותר לציין את המצב המסוכן אליו נקלעו אוכלוסיות שלמות כתוצאה מהמשבר העולמי. משפחות במשבר, ילדים בסיכון, נערות נפגעות אלימות מינית, נשים נפגעות אלימות במשפחה, בעלי מוגבלויות ונפגעי נפש, אסירים משוחררים, מבוגרים ונוער בשירותי המבחן וקשישים שנאלצים להיות בבידוד – מצבם של כל הנ"ל בעקבות סגר ממושך ופגיעה בהכנסה, צפוי ללכת ולהחריף עד לכדי סכנת חיים ממשית ורעב", נימקה. 

את הפנייה חתמה בכך שמאחר ותקנות לשעת חירום חדשות צפויות להתפרסם,  אשר עניינן החרפת אמצעי הסגר והקטנת היקף העבודה במשק, היא פונה שנית לגורמים הרלוונטיים על מנת לאשר את מעמדם של העובדים הסוציאליים בתקופה מורכבת זו.