משבר הקורונה: מתחילת חודש מרץ נרשמו 781,608 דורשי עבודה חדשים בשירות התעסוקה – 89.9% מהם בחל"ת. הנתונים נכונים להיום (ראשון) בשעה 17:00. במהלך היום, עד לשעה האמורה, התווספו למניין המובטלים הנוסק עוד 21,254 ישראלים. המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל הוא כעת 939,459.

כלל הסימנים מעידים על שיא שלישי וקשה של מיליון מובטלים בישראל בצל המשבר שמעוררת מגיפת הקורונה, כל זאת לפני סוף השבוע. ההערכות רק לפני כשבוע דיברו על הגעה לנתונים מספריים כאלו רק ערב פסח. שיעור האבטלה הכולל בישראל ממשיך לטפס ומתקרב כבר לרבע מכוח העבודה במשק, כשהוא עומד עתה על 22.6%. 

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, הזהיר אמש: "על אף שנראה כאילו קצב ההרשמה לשירות התעסוקה הואט לעומת השבועות הקודמים, חשוב להבין - זו אינה בלימה וגם לא שינוי מגמה. עדיין מצטרפים בכל יום רבבות ישראלים למעגל דורשי העבודה בישראל, ובקצב הזה, ברור לנו שיהיו בישראל למעלה ממיליון דורשי עבודה עוד לפני חג הפסח. מסיבה זו, פרסמנו הערב (ראשון) תוכנית חירום לאומית שגיבשנו לצמצום ממדי האבטלה בישראל, ואנו מקווים שהמלצותינו ימצאו אוזניים קשובות."

בבסיס התכנית שפרסם שירות התעסוקה ארבעה מסלולים המיועדים לאלו שאיבדו את עבודתם או הוצאו לחל"ת: השבה למקום העבודה הקודם, השמה ישירה, חיזוק כישורים או הכשרה מקצועית. במקביל, העביר כבר השירות לביטוח הלאומי את פרטיהם של 96% מהנרשמים וסגר את הפער בדיווח. "אנו מטפלים בכך במהירות האפשרית, כדי שהישראלים יקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים, עוד לפני פסח" הדגיש המנכ"ל גראור.