משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי בימים הקרובים ישלח לכלל אזרחי ישראל שאלון יומי על ידי קופות החולים ומד"א, במטרה לספק תמונת מצב של סימפטומים אופייניים שיכולים לרמוז על התפשטות נגיף הקורונה, ולסייע למערכת הבריאות בקבלת החלטות. ככל שיותר אנשים ימלאו את השאלון האנונימי מדי יום, כך למערכת הבריאות תהיה תמונה טובה יותר של סימפטומים הקשורים להתפשטות הנגיף בישראל. לכן, דימה המשרד את השאלון כ"Waze" של מערכת הבריאות.

המערכת פותחה עבור משרד הבריאות על ידי הסטרטאפ הישראלי, דיאגנוסטיק רובוטיקס, בשיתוף קופות החולים, מד״א, ומכון ויצמן. מטרתו של השאלון ליצור מפה אפידמיולוגית ברזולוציה גבוהה, הכוללת עדכונים בזמן אמת, אשר תספק למערכת הבריאות תמונת מצב של סימפטומים אופייניים שיכולים לרמוז על מצב התפשטות התחלואה בישראל.

שאלון משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)
שאלון משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

המשרד מבהיר כי השאלון הינו אנונימי, המערכת אינה אוספת פרטים מזהים, כגון, שם, מספר הטלפון או תעודת זהות, ואף גורם לא יוכל ליצור קשר בשום שלב עם המשיבים לשאלון. המשיבים יתבקשו להזין את שם היישוב והרחוב שבו הם גרים, ללא מספר בית, על מנת שניתן יהיה לייצר את המפה הגיאוגרפית של התסמינים. בזכות המידע הגאוגרפי ניתן יהיה לבחון באלו אזורים ישנה עליה/ירידה בתסמינים רלוונטיים לנגיף. הפצת השאלון תהיה הדרגתית בימים הקרובים באמצעות קופות החולים, בטרם השאלון יופץ לכלל האוכלוסייה בכל יום.

השאלון המלא