בשורה מרגיעה לרה״מ: תוצאות בדיקות הקורונה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משפחתו והצוות הקרוב אליו התקבלו הערב (שני) ויצאו תקינות ושליליות לנגיף.

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי חקירה אפידמיולוגית מתבצעת על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות לעובד בסביבת ראש הממשלה. עוד בטרם הסתיימה החקירה האפידמיולוגית, החליט ראש הממשלה כי הוא וצוותו הקרוב ישהו בבידוד עד לסיום החקירה, ובהתאם לממצאים, משרד הבריאות ורופאו האישי של רה"מ ייקבעו יום לסיום הבידוד. נתניהו יעבור היום בדיקה נוספת.

מלשכת רה"מ נמסר כי בשבועות האחרונים מקפידים רה"מ וסביבתו על הקפדה יתרה של הנחיות משרד הבריאות, בליווי רופאו האישי, ומקיים את רוב הדיונים בשיחות וידאו ממעונו. ראש הממשלה וסביבתו יפעלו על פי הנחיות משרד הבריאות.

יועצת ראש הממשלה בנימין נתניהו למגזר החרדי ולכנסת, רבקה פאלוך, שנדבקה בנגיף הקורונה, אמרה הבוקר בשיחה עם ג'רוזלם פוסט כי ראש הממשלה לא יצטרך להיכנס לבידוד, וכי הדיווחים על כך אינם נכונים. לדבריה, כשליוותה את נתניהו ביום חמישי האחרון להצבעה לבחירת יו"ר הכנסת החדש, היא לא באה איתו במגע. גורמים במשרד ראש הממשלה מסרו: "נפעל על פי הנחיות משרד הבריאות". בכנסת שוקלים לבחון חומרים שצולמו במצלמות האבטחה של המשכן, על מנת לבחון לצד מי שהתה פאלוך.

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, ערך לאורך היום בדיקה במצלמות המשכן, נוכח פניית משרד הבריאות לכנסת ועדכונו על תוצאות בדיקותיה של עוזרת פאלוך. בבדיקת המצלמות עולה כי עוזרת רה״מ ביקרה בכנסת בשלושה תאריכים רלוונטיים : 16/3, 23/3 ו- 26/3. 

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ פנה במכתב לחברי הכנסת ועובדיה וביקש שכל מי ששהה בסביבת העוזרת בתאריכים אלו, יפעל בהתאם להנחיות המופיעות באתר משרד הבריאות. 

יועצת רה''מ, רבקה פאלוך (צילום: משרד רה''מ)
יועצת רה''מ, רבקה פאלוך (צילום: משרד רה''מ)

פאלוך הגיעה ביום חמישי האחרון לכנסת כדי לתאם את ההצבעה של ראש הממשלה במליאה, וזאת במסגרת תפקידה. לדברי הגורמים בסביבת רה"מ, פאלוך לא נכנסה לחדרו, לא ניהלה שיחה עימו ולא השתתפה באף פגישת עבודה אחת שלקח בה חלק. באותו היום נצפה נתניהו  יושב במרפסת בקומת השרים של הכנסת ומקיים בה פגישות עבודה. היועצת גם לא ליוותה אותו בדרכו למליאה, נוכח הנהלים של מנכ"ל הכנסת. לדברי הגורמים בכנסת, גם העוזרים של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לא הורשו להיכנס למליאה וגם הם נשארו מחוצה לה. מסביבת פאלוך נמסר כי "לא ידעה על כך שבעלה חש שלא בטוב, לכן הגיעה לכנסת".

גורם המקורב לראש הממשלה מסר כי "פאלוך לא שהתה בקרבת רה"מ, אלא בסביבה הכוללת של הכנסת ובשמירה על ההנחיות של משרד הבריאות".

כזכור, נתניהו וסביבתו הקרובה עברו לפני כשבועיים בדיקת קורונה, ולא נמצאו חיוביים לנגיף. הבדיקות נעשו אז על פי הנחיות סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה, כשלאף אחד מהנבדקים לא הופיעו סימפטומים טרם הבדיקה. "על פי הנחיות סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה, נעשות בדיקות קורונה שגרתיות לסביבתו הקרובה של ראש הממשלה וכן לראש הממשלה. לאף אחד מהנבדקים לא הופיעו סימפטומים טרם הבדיקה", הסבירו במשרד ראש הממשלה. בהכנת הכתבה השתתפו ג'וש ארונסון, אנה רייבה ברסקי, גיל הופמן ואלון חכמון.