חדשות טובות: המרכז הרפואי פדה-פוריה הודיע היום (שני)  כי ג׳וני, נהג אוטובוס התיירים ממזרח ירושלים בן ה-38, שאושפז במצב קשה והיה חולה הקורונה המורכב הראשון בישראל, החלים מהווירוס ושוחרר לביתו.

כזכור, מדובר חולה הקורונה הקשה הראשון בישראל, נהג אוטובוס ותיק, שנדבק בנגיף בסוף פברואר, לאחר שהסיע את הצליינים היוונים שאובחנו כחולים, ממש בתחילת התפשטות המגיפה בישראל וברחבי העולם.

ד"ר משה מתן, מומחה טיפול נמרץ במרכז הרפואי פדה-פוריה, בישר: "אני שמח לבשר שהיום מטופל הקורונה המורכב והקשה הראשון בישראל, חוזר הביתה הוא יוצא מפה כשהוא מחייך והוא מרגיש טוב. לאור המצב שהוא היה בו רק לפני שבועיים, זה מבחינתנו הישג גדול״.

ג'וני עצמו הסכים לראשונה, להתראיין בקצרה, וסיפר: "אני נזכר ביום שד"ר מתן העיר אותי, הייתי מחובר לכל המכשירים והצינורות, לא יכולתי לדבר, שמעתי אותו שואל אותי אם אני יודע איפה אני נמצא. לא יכולתי לענות לו , באותו רגע חשבתי שהרדימו אותי לכמה שעות. לא תיארתי לעצמי שעבר שבוע שלם. ד"ר מתן הסביר לי מה הטיפול שקיבלתי ומה השלב הבא בטיפול. הצוותים הרפואיים והסיעודיים היו מצוינים. אני מרגיש שהם הצילו לי את החיים. רק בזכותכם אני עומד שוב על הרגליים אני יודע כמה זה היה קשה, ואני רוצה שידעו שאני מאד מעריך את מה שעשיתם בשבילי. אני יודע שכמה שאודה לכם זה לא יהיה מספיק. בזכותכם עכשיו אני מרגיש טוב, כמו חדש״.

"כשהגעתי לביה"ח הרגשתי רע, אבל לא תיארתי לעצמי שזה קורונה״ המשיך ג׳וני והוסיף כי ״למחרת ד"ר היבה הגיעה, כל הצוות שטיפל בי היה עם חלוקים ומסכות. כשהיא הסבירה לי שהבדיקה היתה חיובית, קיבלתי סחרחורת, מאד פחדתי...למחרת הסבירו לי שצריכים לחבר אותי למכשיר הנשמה וירדימו אותי, דאגתי מאד, פחדתי למות".

לג'וני אישה ושלושה ילדים, בת 10, ושני בנים, בן שנתיים וחצי, ותינוק בן 7 חודשים. "את אלכס התינוק לא ראיתי יותר מחודש״ סיפר ״זה כל כך קשה. הדבר הראשון שאני רוצה לעשות עכשיו שהבראתי, זה לנסוע הביתה לראות את הילדים שלי. אני מאוד מתגעגע למשפחה, גם הם עכשיו בסגר ולא יוצאים מהבתים".