הממשלה אישרה הערב (שני) את בקשתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לתיגבור כוחות המשטרה במאות חיילי צה״ל שיסייעו למערך הסיור של המשטרה להרחיב את הנוכחות והאכיפה בצל ההנחיות החדשות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. 

החל ממחר יצטרפו 700 חיילי צה"ל לשוטרי משטרת ישראל בהתאם לסיכום בין השר ארדן לבין שר הביטחון נפתלי בנט. 
החיילים, שלא יישאו נשק, למעט מפקדים ולמעט חיילים שישרתו בתחומי יו"ש, יסיירו לצד אנשי המשטרה במרחב הציבורי ויוודאו איתם שההוראות החדשות נשמרות. בהתאם להחמרת הגבלות התנועה יוגדל בהמשך מספר החיילים שיסייעו לפעילות המשטרה.

מוקדם יותר הערב ראש הממשלה נתניהו מסר הצהרה לצד שר האוצר כחלון, שם פירט אודות ההוראות החדשות לאזרחים. ״נצמצם עוד יותר את ההנחיות. לא תהיה התקהלות של יותר משני אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. ייאסרו תפילות במרחב הפתוח. חופה וקידושין יתבצעו בלי אורחים ובלי מוזמנים אלא רק לצד משפחה גרעינית", אמר ראש הממשלה.

"אני יודע שזה קשה, אבל מבקש ומנחה שתפעלו בדיוק בהתאם להוראה זו. הלוויות ובריתות יוחרגו, כל זה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק דרוש של לפחות שני מטרים מאדם לאדם. משרדי הממשלה יעברו להיקף עבודה של 15%, ובתעשייה גם כן. תהיינה החרגות מסוימות. התוצאה שאנו מכוונים אליה זה 15% כדי לצמצם את פוטנציאל ההידבקות״ הוסיף ראש הממשלה.

קורונה - שאלות ותשובות