שמעון, שם בדוי, מתנדב במד״א שהיה עד למתרחש בשכונת מאה שערים בירושלים, התראיין היום (שני) לתכנית הרדיו של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר על חוויתו הרעה מהביקור במקום.

״אני דוגם של הקורונה״ אמר שמעון ״כמו שכל הציבור יודע, עם החלוקים הלבנים והאלה שאתם רואים בטלוויזיה, ממוגנים, זה אני שעושה את העבודה כל יום וכל היום״.

ולמי נשלחת?
״הגענו לכתובת בשכונת מאה שערים בירושלים, אני עצרתי אותו ולקחתי את כל הפרטים של הבן אדם דרך הטלפון, התחלתי להתמגן. בחור שהיה שם לידי אמר לי 'תשמע, לפני חצי שעה שעה היו פה בלאגנים, משטרות, מכות, אז שלא יעשו לך פה בלאגן'. אמרתי לו שאני רק בא לקחת דגימת קורונה, אז הוא אמר לי שהוא ישגיח על העסק שלא יהיה בלאגן. התחלתי להתמגן, עליתי לכתובת לקחתי את הדגימה והכל היה בסדר״.

האיש עצמו לא התנגד לבדיקה.
״לא, כי הוא חולה, למה שהוא יתנגד?״

אוקיי, ומה קורה אז?
״אני יורד למטה, ואז אני והנהג שלי מתחילים לקבל מטח אבנים, אם זה לכיווני או לכיוון האוטו, השמשה הקדמית התנפצה, חלקים בפח קיבלו מכות ושריטות. בלאגן. ישר קיפלנו את הציוד כמה שאפשר והלכנו״.

אתה ירושלמי, אתה יודע לזהות מאיזה פלג, זה סאטמרים? מי אלה שזרקו אבנים?
״תשמע, אני לא רק ירושלמי אלא אני מהציבור החרדי. אני יכול להגיד לך שכל מה שאני מדבר, אני לא עושה את המעשים שהציבור עושה, אני לא מדבר על כל הציבור ולא עושה את המעשה שהציבור עושה, הפלג הקיצוני - אני לא אעשה את זה גם בשידור ואני אצית ואכליל את כל הציבור החרדי. אני מדבר על הפלג הקיצוני הזה, שמבחינתי לא שייך  לעם שלי. אין לי מושג מה אנשים אחרים יגידו, לעם שלי אני חושב שהם לא שייכים״.

כן הם גם הרי לא מכירים במדינה, ובכלל לא ציונים וכאלה. בקיצור, יצאת בנס מכל הסיפור הזה, נכון? לא נפגעת.
״כן נכון, יצאתי בנס ברוך השם, בחסדי שמיים, שלא יובן אחרת. היו שם בלוקים״.

משטרה הגיעה? משהו?
״המשטרה גם לא נכנסה לאותו מקום כי השוטרים אמרו שהם לא יכולים ויש שם בלאגן. אנחנו חברנו איתם ברחוב סמוך, הם ביצעו שם ארבעה מעצרים. אני רוצה להגיד שהפלג הזה, אני חושב שהוא המיעוט שמכליל את כל היתרה, אני גם מהציבור הזה ויש אנשים מקסימים אם זה רובם, אנשים מקסימים״.