טרגדיה קשה בלוד. תמר פרץ לוי בת ה-49, שנפטרה היום (שלישי) בבית החולים אסף הרופא בצריפין ובכך הפכה לקורבן ה-17 כתוצאה מנגיף הקורונה, היא החולה הצעירה ביותר בארץ שלא שרדה את המחלה. לוי פרץ הותירה אחריה יתומים בני ארבע.

תמר, שבמשך שנים ארוכות נאבקה כדי להביא ילדים לעולם, הצליחה לפני כארבע שנים ללדת את שני ילדיה, אך חודשים ספורים לאחר הלידה, נפטר בעלה שמעון מדום לב והיא המשיכה לגדל את הילדים לבדה. על מנת לפרנס את משפחתה עבדה כטכנאית במפעל אלתא של התעשייה האווירית, שם הייתה דמות אהובה על רבים. "הייתה לה נתינה אין סופית", סיפרו במשפחתה, "אנחנו מרוסקים" הוסיפו.

ראש עיריית לוד - יאיר רביבו, התייחס הבוקר לסיפור הקשה, ושיתף פוסט מרגש ברשת החברתית, בו כתב: "איזה בוקר עצוב. תמר בת 49 בלבד, השאירה אחרי תאומים בני ארבע שאיבדו את אב המשפחה שנפטר מיד לאחר לידתם מדום לב. מלווים את המשפחה במקרה הטרגי והכה מסובך בו רוב בני משפחתה נמצאים בבידוד. תמר היתה גיבורה, הנדסאית באלתא שבתעשייה האווירית, נלחמה שנים רבות להקים משפחה ולהביא את התאומים לעולם. תוך מספר ימים מאז שאושפזה ועד שחלה הידרדרות. תהא נשמתה צרורה בצרור החיים".

"אנחנו מפורקים ומנסים לאסוף את השברים בשביל הילדים", סיפרה בבכי מור סמדג'ה-מצאפי אחייניתה, "אני הייתי הנכדה הבכורה ותמר למעשה גידלה אותנו לצד אמא שלי כל השנים". היא הוסיפה: "היא התחתנה בגיל מאוחר יחסית ואחרי שנים הצליחה ללדת תאומים מקסימים. אבל אחרי תקופה קצרה בעלה נפטר מדום לב".

סמדג'ה-מוצפי אמרה עוד בעצב: "היא היתה צנועה, נפלאה ומלאת נתינה". לדבריה, בתחילה סברו שלפרץ לוי יש דלקת בגרון, אבל כאשר היא המשיכה לחוש ברע, היא ביקשה לעבור בדיקה ואז התברר שיש לה קורונה. "היינו כל הזמן אופטימיים. אמרתי לילדים שלה, אמא תחלים בקרוב, תחזקו אותה. האמנתי שהיא מחלימה, עד שהגיעה ההידרדרות הנוראית", סיפרה, "היא היתה אישה של נתינה ומאוד אהובה ובגלל ההגבלות רק 15 קרובים יכלו להשתתף בהלוויה. רבים נוספים המתינו מחוץ לבית העלמין ואני שמרתי על הילדים בבית. אנחנו נמשיך הלאה בשבילם". 

קורונה - שאלות ותשובות 

עוד פורסם כי פזית בביאן בת ה-50 מראשון לציון היא החולה ה-16 שנפטרה מהמחלה. "פזית היתה אישה מקסימה, תורמת ומסייעת מאוד", סיפר אתמול קרוב משפחה. בביאן הותירה אחריה בעל ושלוש בנות – תאומות כבנות 20 וילדה כבת 14. היא עבדה בבנק הבינלאומי והיתה ידועה גם בפעילותה ההתנדבותית.

פזית בביאן (צילום: באדיבות המשפחה)
פזית בביאן (צילום: באדיבות המשפחה)

לפני כעשרה ימים עברה בביאן בדיקה והתגלה שהיא נושאת את נגיף הקורונה. ביום חמישי היא אושפזה בבית החולים אסף הרופא ותוך 48 חלה הידרדרות קשה במצבה,עד שהרופאים נאלצו לקבוע את מותה.