המרכז הרפואי פדה-פוריה מסר היום (שלישי) כי חלה החמרה במצבו של חולה הקורונה, שנמצא על הקרקע בסמוך למבנה המחלקה הייעודית לחולי הנגיף, ונפצע קשה לאחר שככל הנראה ניסה להתאבד. עוד נמסר כי הוא הועבר להמשך טיפול בבית החולים רמב״ם.

כזכור, בשעה 8:00 בבוקר לערך, נמצא החולה והועבר בדחיפות לחדר הלם, כשמצבו קשה וככל הנראה יחייב ניתוח. מדובר בגבר בן 34 אשר אושפז במצב קל במחלקה הייעודית לפני שבוע, לאחר ששהה בידוד ביתי. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע, ועולה חשד כי החולה קפץ מהחלון באחת מקומות הבניין. החשדות עולים לאור העובדה כי במהלך השבוע שוחח מספר פעמים עם העובדת הסוציאלית במחלקה. צוות המרכז הרפואי עדכן את בני משפחתו של החולה לגבי מצבו.

ד"ר הגר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי, אמר הבוקר לרדיו 104.5FM כי החולה, שככל הנראה ניסה לשים קץ לחייו, היה בשלבים האחרונים לטיפול במחלה. עוד הוסיפה כי לא נראו סימנים מוקדמים למעשה וכי אתמול שוחח ארוכות עם מנהל המחלקה.

במהלך הראיון חשפה מנהלת המרכז כי המטופל היה מודע להטבה במצבו. "בשלב מסוים, הרופאים ראו שהוא יכול לנשום בכוחות עצמו, שהוא מתהלך ומתפקד כרגיל , ואז מבצעים עוד בדיקה לנוכחות הווירוס. המטופל היה בסוף הטיפול בקורונה, אך עדיין לא יצא שלילי לנגיף. הוא היה מודע למהלך וידע מדוע נלקחות בדיקות ושהוא במצב רפואי טוב ויחד עם זאת, אלו פני הדברים". 

 

כשנשאלה כיצד דואגים לפן הנפשי של המטופלים במהלך שמתקשים לשהות בבידוד, אמרה: "חשוב לציין שכל החולים, ובמיוחד חולים קלים שומרים על קשר קבוע עם משפחתם. גם החולה האמור שמר על קשר עם משפחתו. בנוסף, הם מדברים עם הצוות הרפואי. במהלך השבוע שוחח המטופל שלוש פעמים עם העובדת הסוציאלית וכן עם מנהל המחלקה. לא היו שום סימנים שיכולים להעיד על מצבו היום". 

בתוך כך, מניין הקורבנות מהנגיף בארץ מוסיף לעלות. במרכז הרפואי שיבא בתל השומר ובבית החולים אסף הרופא נפטרו היום שתי חולות קורונה בנות 50 ו-49. מותה של הראשונה, שסבלה ממחלות רקע, נקבע לאחר 10 ימים, בהם צוות המחלקה לטיפול נמרץ נאבק על חייה. כמו כן, מספר החולים בישראל עלה ל-4,831, מתוכם 83 במצב קשה, 95 במצב בינוני ו-4,473 במצב קל. 

קורונה - שאלות ותשובות