מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש היחידה לבריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, העבירו היום (שלישי) תדרוך לתקשורת בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה. לדברי המנכ"ל, במשרד יש חשש גדול מעלייה במספר החולים לקראת חג הפסח. עוד אמר כי "אנחנו עוקבים אחר התחלואה בארץ ובעולם. אנחנו רואים שהמספרים בארץ ממשיכים לעלות, אבל התמונה שאנחנו מסתכלים העליה היא תמונת מצב של החולים הקשים, המונשמים והנפטרים. אתמול ראינו עלייה מאוד גדולה ביום אחד שהתמתנה היום. אנחנו עדיין לא יכולים לומר שיש שינוי מגמה".

לגבי שאלת חבישת המסכות, שעלתה בימים האחרונים לכותרות, אמר בר סימן טוב כי ארגון הבריאות העולמי הכריז סופית שהנגיף עובר רק ברסיסי רוק ולא דרך האוויר, ולכן כדאי לשים מסכה. "היום נגבש הנחיות המלצות לציבור וניתן הנחיות מסודרות לגבי המסכות", אמר המנכ"ל, שהוסיף כי לא תהיה חובה ללכת עם מסכת מנתחים, אלא אפשר יהיה לאלתר משהו בבית. 

פרופ' סדצקי דיברה על החדשות הטובות, לדבריה, שהן שגל החולים הראשון, של התיריים שחזרו מחו"ל, הם נמצאים במצב יציב ואפילצו בירידה. "באמת יש לנו אינדיקציה טובה לגבי גל החולים העיקרי - אותם אנשים שהגיעו מחו"ל והמגעים שלהם". 

לדבריה, "העובדה הזאת מדגישה את הצורך להקפיד על האסטרטגיה של בידוד חברתי עם דגש על מה שיקרה בפסח. אסור לנו להגיע לחג בצורה שבה אנשים מפירים את הבידוד החברתי. הבידוד החברתי צריך להישמר בכל האוכלוסיות, בעיקר בצפופות".

היום עלה מספר החולים בישראל ל-4,831, מתוכם 83 במצב קשה, 95 במצב בינוני ו-4,473 במצב קל. מספר הנפטרים עלה ל-17, לאחר שבמרכז הרפואי שיבא בתל השומר ובבית החולים אסף הרופא נפטרו היום (שלישי) שתי חולות קורונה בנות 50 ו-49. מותה של הראשונה, שסבלה ממחלות רקע, נקבע לאחר 10 ימים, בהם צוות המחלקה לטיפול נמרץ נאבק על חייה.