התפשטות הקורונה במגזר החרדי: העיתון ״המבשר״ המופץ בקרב הציבור החרדי יצא היום (שלישי) בקמפיין שנועד להזהיר את ציבור קוראיו מפני מגיפת הקורונה וקורא להשמע להוראות גדולי הדור ומשרד הבריאות. העיתון פרסם היום תמונות של 58 חרדים מארצות הברית ואירופה שנפטרו ממגיפת הקורונה והקדיש לנושא מאמרי מערכת וטורי חדשות.

מעל הכותרת הראשית של העיתון נכתב: "אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך" ומתחתיה "הנספים מנגיף הקורונה מקרב קהילות היראים והחרדים לדבר ה'". הפרשן הפוליטי של העיתון, מאיר ברגר, סיפר למעריב: "המבשר מייצג את האוכלוסיה המיינסטרימית של הציבור החרדי בארץ והוא מוביל קו ברור של הצמדות להנחיות גדולי התורה שהורו חד משמעית להשמע להוראות משרד הבריאות". 

עוד הוסיף ברגר כי "אנו מטיחים בפניו של הקורא ללא כחל ושרק את המציאות כפי שהיא ומביאים תמונות ומידע מהארץ ומקהילות חרדיות בארצות הברית ובבריטניה שם הכתה המחלה ללא רחם".

שטיבלעך זכרון משה בירושלים. קרדיט: ״מחאות החרדים הקיצוניים״

הפרשן סיפר על מאמצי ההסברה בקרב הציבור החרדי: "אנחנו מנסים להסביר באמצעות טקסט וויזואליה שמדובר בתופת של ממש. מדובר בחיים של כולנו, של ילדינו, של הורינו, של סבותינו וסבתותינו ומדיגים כי כשם שיש מצווה להניח תפילין וללכת בצניעות יש מצווה ונשמרתכם מאוד לנפשותיכם". 

לבסוף סיכם ברגר: "מי שיוצא החוצה בניגוד להוראות וחושף את זולתו לסכנת הדבקות עובר על אחת המצוות החמורות ביותר בתור של 'לא תרצח'. מגיפת הקורונה היא קטסטרופה אמיתית שהציבור חייב לשמוע להוראות ולהשמר מפניה".

מתפללים בבית שמש פוזרו
כוחות גדולים של משטרה פשטו בשעות הבוקר על העיר בית שמש, כשהם מתמקדים בשכונות חפציבה ורמת בית שמש. בסריקות שערכו הכוחות בין בתי הכנסת באותן שכונות אותרו עשרות מתפללים שהפרו את צו בריאות העם, האוסר התקהלות ויציאה מהבית שלא למטרות מורשות. 

כנגד המתפללים נרשמו דוחות. בנוסף פעלו כוחות בירושלים, כאשר גם שם נרשמו דוחות למתפללים שהתקבצו בשטיבלאך זכרון משה בעיר.

עד כה נרשמו מעל 20 דו"חות על סך 5000 ש"ח בגין הפרת צו בריאות העם והתקהלות אסורה, כמו גם 10 דו"חות על סך 500 ש"ח בגין הפרת צו הגבלת מרחק מעל 100 מטר ממקום המגורים. חשוד נעצר לחקירה לאחר שירק על שוטרת.