מתפללים לשלומו: בבית החולים האוניברסיטאי שבמיאמי פלורידה, הורדם לפני עשרה ימים ביוזמת הרופאים אלי ביר, הנשיא והמייסד של ארגון ״איחוד הצלה״, באופן יזום על ידי צוותי הרפואה במקום, כאשר הוא מורדם ומונשם, ומצבו מוגדר יציב. ביר הודיע כי נדבק בנגיף הקורונה במהלך ביקורו בארה״ב.

ביר נמצא בשבועות האחרונים במסע לגיוס משאבים לאיחוד הצלה בקהילות יהודיות בארה"ב. בעת ששהה בבית כנסת במיאמי בפורים, נחשף לאדם שבדיעבד התגלה כחולה בקורונה והודיע: ״התחלתי להרגיש שיש לי חום והלכתי לבידוד עצמי״. בתוך כך, אלפים ממתנדבי הארגון הקימו מיזם תפילה המונית וירטואלית לרפואתו של ביר - אשר יתקיים באמצעות שיחת רשת ובהשתתפות הרב הראשי לישראל דוד לאו.

במכתב ששלח בשבוע שעבר ל-6,000 עובדי ומתנדבי הארגון, המשיך לספר על השתלשלות האירועים מאז אותו אירוע פורים בבית הכנסת: ״באותו יום דווח לי שהאדם איתו נפגשתי אובחן כחולה במחלת הקורונה. שלשום בלילה התעוררתי בלילה עם קוצר נשימה חריף ולאחר התייעצות עם רופא בכיר הוא שלח אותי מייד לבית החולים של האוניברסיטה של מיאמי. לאחר בדיקות מקיפות וצילום חזה גילו שיש לי דלקת ריאות חריפה, עקב המצב עלה גם חשד לקורונה ובמיידית אשפזו אותי במחלקה לטיפול נמרץ".

תפילת המונים לשלומו של אלי ביר (צילום: ללא)
תפילת המונים לשלומו של אלי ביר (צילום: ללא)


עוד הוסיף ביר: "אני מקבל טיפול מסור ביותר באחד מבתי החולים הטובים בארה"ב. כרגע אני עדיין עם חום שיורד עם תרופות ,עדיין עם קוצר נשימה אבל ב"ה המדדים טובים. אני חזק כי אני יודע שיש לי משפחה מדהימה שאוהבת אותי. יש לנו באיחוד הצלה משפחה ענקית ואני יודע כמה זקוקים לי בריא ושלם. ויש לי חברים מדהימים בישראל ובעולם שמתפללים ודואגים לי".

ביר סיים בקריאה למתנדבי הארגון שממשיכים, על אף המצב, להגיש בכל יום עזרה ראשונה ל-1,800 פצועים וחולים ברחבי הארץ: "שמרו על עצמכם ושמרו על ההוראות המיוחדות שקיבלתם מהארגון לגבי ההתנהגות בימים טרופים אלו". מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, מסר כי "אנו עוקבים ומתעדכנים במצבו של נשיא הארגון ומתפללים שיבריא במהרה וישוב להוביל את הארגון החשוב שלנו".