שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס היום (שלישי), בתדרוך לתקשורת, להתפשטות הקורונה בישראל ולצעדים שבהם מתכוונים לנקוט במשרדו, ואמר כי "אני סבור שאנחנו יכולים מאוד מהר לפתוח מחדש את כלכלת ישראל. המגזר הפרטי בעיניי זה לב המשימה. אנחנו כרגע עלולים להגיע למצב שאם לא נתנהל נכון, יהיו יותר מתים מהתאבדויות מאשר מתים מקורונה".

בנט התייחס בדבריו לאירוע בו חולה קורונה בן 34, שאושפז במצב קל בבידוד במרכז הרפואי פדה-פוריה, קפץ מחלון החדר בו שהה במחלקה הייעודית בבית החולים ונפצע באורח קשה.

בנוסף הרגיע בנט ואמר כי ״אנחנו נמצאים בנקודת הזמן שבה רואים אור בקצה המנהרה בנושא הקורונה. הממשלה, מערכת הבטחון, משרד הבריאות, השב"כ והמוסד  עשו מאמץ יפהפה, ובזכותם רואים אור בקצה מנהרת קורונה״.

 

״נכון לעכשיו״ המשיך בנט ״אנו לא יודעים מהו היקף ההדבקה. היעד שמשרד הבריאות קיבל על עצמו הוא 3,000 בדיקות פר יום עד סוף השבוע הבא. אני רוצה לשבח את הציבור, אנחנו המדינה עם היקף התמותה הנמוך ביותר בקרב המדינות עם אחוזי ההדבקה הגדולים״.

עוד אמר בנט כי ״המשימה העיקרית כעת היא לייצר את התנאים כדי לשלוט על המגיפה וכדי לפתוח מחדש את מדינת ישראל. אחרי סוף השבוע של חג הפסח נשחרר בהדרגה את הכלכלה. ראשית הצעירים ואחריהם המבוגרים יותר. נפתח בהדרגה תחת פיקוח״.

שר הביטחון אמר גם כי ״יש חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה ומנכ״ל משרד הבריאות. עצם הויכוח הוא לאן לקחת את הכלכלה, לסגר מלא או לפתיחה. אני סבור כי עדיף לא לסגור עוד עסקים, כי לא שם הבעיה״.