מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי אמר היום (שלישי) במהלך סקירה בפני ועדת הכספים הזמנית, כי אין חשש למחסור במזון, נוכח כך ש-95 אחוזים מחומרי הגלם מיוצרים בארץ. לדבריו הייצור בארץ לא יספיק לענות על הביקוש למסכות, וגם הצלחת הייבוא מוטלת בספק. 

לדבריו: "יש מלחמה בעולם להשיג את המסכות, בזמן מאוד קצר הצלחנו להקים פה מצב, במסגרתו ימשיכו בשבוע הבא לפעול 2 מפעלים שייצרו מסכות. יחד עם זאת, היכולת שלהם לא תספק את מה שמדינת ישראל צריכה".

יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר:"שמנכ"ל משרד הבריאות אומר שהוא שוקל לחייב במסכות, באופן אוטומטי כל אזרחי ישראל מנסים להשיג מסכות. כך גם המחיר קופץ. לעניין מחיר האלכוג'ל הבנתם שאתם צריכים להתערב בשלב כל שהוא".

רינסקי סקר את הסיוע לענפים השונים, וציין כי משרדו פועל להעניק רשת ביטחון למטוסים פרטניים, על מנת שתמשכנה לצאת טיסות לשם הספקת תוצרת חיונית למשק, ממספר יעדים בעולם. "המפעלים יודעים לספק את כל הביקוש בארץ של האוכלוג'ל, אבל לא כך במסכות. יכול להיות שגם לא נצליח לייבא את זה, אך אנחנו כן עם היד על הדופק. הצלחנו להגיע למחיר של 10 ₪ ל-3 מסכות", אמר. 

יו"ר הוועדה וחבריה מתחו ביקורת על התנהלות הממשלה, התוכנית הכלכלית והבלבול שיצרה בקרב בעלי העסקים והציבור. ח"כ פורר: "כפי הנראה כרגע, התעשייה היחידה שתוכל לצמוח פה אחרי כל המשבר זאת תעשיית הסרטים כי נראה שכל הממשלה הזאת חיה בסרט".