ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין התייחס הערב (שלישי) לראשונה מהבידוד שבו הוא שוהה לאפשרות של סגר על העיר: "אי אפשר לבנות כלא חדש. כלא בני ברק. המציאות לא תאפשר. התושבים לא יעמדו בזה וההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך. אסור להפוך את בני ברק לגטו, הסגר לא ירפא את המחלה".

פרופ' גבי ברבש התייחס בחדשות 12 להתפשטות הנגיף והעביר ביקורת על הערים החרדיות: "אנחנו רואים ירידה שמתמידה כבר כמה ימים בשיעור הגידול של החולים החדשים מדי יום. אנחנו עושים 12%, שזה אומר הכפלה כל שמונה ימים, במקום כל 3 ימים, שזה המסר המעודד. השיעור הגידול הוא הרבה יותר חזק בערים החרדיות. שיעור הגידול במדינת ישראל היה סביב 20-25%, עכשיו הוא על 12%. ועכשיו שאנו מסתכלים על ערים שיש בהם אוכלוסייה חרדית השיעור הזה גדל.  בדקו שם 1500 איש מתוכם 570 איש היו חיוביים, שזה שיעור באמת מרשים, מדאיג ומנבא רעות".

פרופ' גבי ברבש (צילום: אביב חופי)
פרופ' גבי ברבש (צילום: אביב חופי)

לדבריו: "צריך לבדוק את בני ברק בצורה סיסמטית, זה לא קורה. מה שקורה בבני ברק יקרה במקומות אחרים. אנו רואים את הבדיקות שערכו בבני ברק מההתחלה. שליש מהבדיקות היו חיוביות. שיעור החולים למאה אלף בבני ברק הוא 283 מול 53 של כל ישראל - זו תחלואה מאסיבית. אם אנחנו מניחים שמקדם ההכפלה בבני ברק הוא כמו שהיה בישראל כמו בישראל שבוע לפני - עד שבוע הבא נהיה עם 1500 חולים בבני ברק המשמעות היא 6-80 חולים בטיפול נמרת בל שיבא בלינסון ומענייני הישועה. תכפילו עם אלעד וערים כאלה. יש ירידה בשיעור שיעורי ההדבקה של מדינת ישראל וזה מסכן את הנתון הזה"

פרופ' ברבש הוסיף :"איחרנו את הרכבת בבני ברק. זה מתפתח בקצב של אני מניח בין 1 ל-2 או 3 % זה מסה כבר זה יתפתח גם אם לא נרצה. הדרך היחידה לעצור את זה - היא להיכנס מאסיבית. אני לא רואה שעושים את זה".