בעקבות העלייה המדאיגה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה ביישובים החרדיים, ובייחוד בבני ברק, הממשלה שוקלת לחייב כל תושב בני ברק הנדרש להיכנס לבידוד, גם אם לא אובחן כחולה, לשהות באחת המלוניות שמפעיל פיקוד העורף - כך דווח הערב (רביעי) בכאן 11.

לפני מספר ימים מונה שר הפנים, אריה דרעי, כאחראי על הטיפול בתחלואה במגזר החרדי, ועל פי הדיווח, אחד הרעיונות שהציע הוא, כאמור, לחייב כי כל תושב העיר הנדרש לבידוד יוצא מביתו על ידי עובדת סוציאלית ויועבר למלונית. התוכנית עדיין לא אושרה על ידי הממשלה, מכיוון שהיא מעלה שאלות משפטיות.

הערב דווח כי בבני ברק ישנם 783 חולים על 195 אלף תושבים. לשם השוואה, בבבאר שבע ישנם 92 חולים עם מספר תושבים זהה, בחיפה 81 חולים על 280 אלף בני אדם, וברמת גן הסמוכה 91 חולים על 145 אלף תושבים בלבד.

כזכור, עיריית רמת גן הודיעה היום כי בכוונתה להגיש עתירה לבג״ץ במטרה שזה יורה להטיל סגר מוחלט על העיר בני ברק, וחסימה הרמטית של דרכי הגישה בין הערים הסמוכות, השוכנות במרכז הארץ.

בימים האחרונים פורסם כי אחוז ניכר מתחלואת הקורונה בישראל מתרכז בערים וביישובים של הציבור החרדי, ובכללם בני ברק, שם גם תועדו התקהלויות גדולות בניגוד להנחיות משרד הבריאות. הדבר עורר את דאגתם של תושבי העיר השכנה, רמת גן, ובעיקר את תשומת ליבו של ראש העיר כרמל שאמה-הכהן, שהחליט על הגשת העתירה לבית המשפט והוסיף: ״התחלואה בעיר רמת גן גבוהה כמעט פי שניים מאשר בערים השכנות - ת״א, גבעתיים או פ״ת. העיר בני ברק היא פצצה שהתפוצצה ומזיקה לסביבתה״.