תגובות קשות על הדיווח בחדשות 12 אמש (חמישי), אשר לפיו - בעוד משרד הבריאות הלך והכביד הגבלות על תנועת האזרחים, אסר עליהם לשהות בקרבת אחרים, כולל בתפילות במקום שאינו פתוח - שר הבריאות עצמו, יעקב ליצמן, שאתמול דווח כי הוא ורעייתו נדבקו בקורונה, השתתף בתפילה רבת משתתפים בביתו של חסיד גור.

מעדויות נוספות של תושבי השכונה החרדית שבה גר ליצמן - עזרת תורה בירושלים - עולה כי הוא הפר את ההנחיות בהזדמנויות נוספות, והגיע לתפילת שחרית רבת משתתפים בבית כנסת במרחק של כמאה מטר מביתו.

לפי הדיווחים, צעיר המתגורר בשכונה סיפר: "הוא התפלל יום־יום בבית הכנסת בית ישראל יחד עם אבא שלי. יכול להיות שכשהוקשחו הנהלים וכשהוא התחיל לחשוש שהוא עצמו חולה קורונה, אז הוא הפסיק להתפלל. מאוד יכול להיות שהוא נדבק שם והדביק שם. אני מניח שכשר הבריאות הוא לא יספר שהוא היה שם בחקירה, מה שמעלה את הסיכון פה". עוד דווח אמש כי השב"כ לא ביצע איכון לטלפון הסלולרי של ליצמן, כפי שהוא עושה כאשר מדובר בכל אזרח אחר שנדבק.

שרים בממשלה התלוננו אמש כי ליצמן סיכן אותם בכך שזלזל בהנחיות שמשרדו הפיץ. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר אמש: ״אם נתניהו לא מפטר את ליצמן מתפקידו עוד הערב, אין לממשלה הזאת את התוקף המוסרי לנהל את משבר הקורונה״.

מלשכתו של ליצמן נמסר: "מדובר בהכפשות שווא, שאין להן בסיס עובדתי. מתוך אחריות לאומית הקפיד שר הבריאות ליצמן על כל הנחיות משרד הבריאות, ביטל את כל לוחות הזמנים ואת שגרת יומו לאורך כל התקופה, וסירב לפגוש אנשים שלא לצורך פעילות משרד הבריאות במצב החירום. יש לדחות את הניסיונות לערב לחצים פוליטיים בזמן חירום לאומי ועולמי במטרה להשפיע על המו"מ הפוליטי שמתנהל במקביל. יודגש כי כל הוראות משרד הבריאות נשמרו על ידי השר, בתפילות, בפעילות השוטפת בחמ"ל הארצי ובלשכתו".