מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי אמר היום (שישי) בתדרוך לכתבים כי צה"ל קיבל את האחריות על הסיוע לבני ברק. "ככל שמדובר באכיפת הסגר זו משימה של משטרת ישראל. השת"פ בינינו לבינם מלא, אמר ידעי והוסיף: "אנחנו עובדים בצמוד לרוני נומה ולמערכת המוניציפלית. נותנים רשת בטחון ואת יכולותינו".

לדבריו: "אוגדה 98 הופכת למעין מחוז של פקע"ר לטובת בני ברק. במסגרת נוהל הקרב עבדנו עם האוגדה הכנו אותה מקצועית ומנטלית מרמת הפיקוד הבכיר ועכשיו גם החיילים. החיילים יהיו ממוגנים. החשש שחיילים ידבקו - אנחנו נגן עליהם כמיטב יכולתנו. גם אם חיילים יחלו הם יבריאו בסבירות גבוהה".

מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי (צילום: גדי סיארה)
מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי (צילום: גדי סיארה)

המשימות של אוגדה 98
1 להכפיל ולשלש את מספר הבדיקות יחד עם מד"א
2 סיוע לקופות החולים להעביר חולים ואזרחים ותיקים למלוניות מחוץ לעיר
3 דוברות והסברה בתוך העיר - מעמידים לטובת העירייה ומנליס
4 תגבור המוקד הטלפוני לתושבי בני ברק
5 ניקח חלק בסיוע לאזרח אוכל תרופות והגנה על אוכלוסיות בסיכון גבוה

עוד אמר האלוף ידעי: "אם לא נטפל באירוע עם כל יכולותינו, יש לו פוטנציאל עוד להחמיר. בשלב הראשון נתחיל עם שני גדודים, לפי הנחיית הרמטכ"ל אם נצטרך עוד כוחות נקבל. אנחנו עושים ככל האפשר על מנת להוציא החוצה חולים קלים לבתי מלון, זו משימה לא פשוטה וההיענות לכך היא עדיין לא גדולה".

ידעי מודע לעובדה כי כמאה חולים בלבד פונו מהעיר בימים האחרונים, מה שאומר שמאות חולי קורונה מבני ברק מסרבים להתפנות מהעיר. "אנו עושים מאמצים גם בהסברה. עדיין זו לא הצלחה מסחררת. לא נפנה בכוח ולא נעצור אנשים. צריך להבין אנשים עם 8-10 ילדים בבית שצריכים לדאוג לצרכי ילדיהם".