מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שנמצא עתה בבידוד ביתי, התראיין הערב (שישי) במהדורה של חדשות ערוץ 12, והתייחס להתנהלות שר הבריאות יעקב ליצמן בעת משבר מגיפת הקורונה, וכן באופציה להקלה ההנחיות לאזרחים לאחר חג הפסח. "ייתכן שנחזיר את הפעולות באופן מדוד ומבוקר", מסר בר סימן טוב. 

בתחילת הראיון התייחס לטענות ולביקורת הרבה המופנית כלפי השר ליצמן, בין היתר מגורמים מתוך הקהילה החרדית, שהביעו כעס על השר לאור הדיווחים כי לא נשמע להנחיות ולכן נדבק בנגיף. בר סימן טוב ציין כי שוחח עם השר לאחר שהאחרון נכנס לבידוד. "הוא אמר לי שלא הפר את החובות של משרד הבריאות וכשהוא היה בתפילה זה היה לפני שהייתה חובה להפסיק את המניינים ואני מניח שזה המצב", אמר.

"יש להסתכל על הדברים כמו שהם", המשיך ונימק: "השר ליצמן היה הראשון שאמר שיש לסגור את השמיים לבאים מסין, ואחר כך ממדינות אחרות. לאחר מכן, הוא חתם על הצו שהורה לסגור את הישיבות, את הכוללים. הוא היה שותף להחלטות קשות מאד כמו צמצום אורחים בחתונות, איסור הגעה למקוואות, איסור טקסים דתיים אחרים. אנחנו צריכים להושיט יד לחברה החרדית בעת הזו, כולנו באירוע הזה יחד. להאשים לא יקדם אותנו". 

קורונה בבתי החולים בישראל (צילום: רחל דוד)
קורונה בבתי החולים בישראל (צילום: רחל דוד)

בהמשך התייחס להקלה אפשרית בהגבלות לציבור ואמר: "צריך לומר שיש לנו זכות ומזל גדול שזה הדיון שאנחנו מקיימים בישראל, זה שונה מאד מהדיון במדינות אחרות כמו ארצות הברית, איטליה, ספרד וכן הלאה, שם מדברים על מי להנשים ואת מי לא. אני מקווה מאד שאם המאמצים של כולנו, כל האנשים שיושבים בבית, יימשכו בשבועיים הקרובים, נוכל לאחר חג הפסח להחזיר את הפעילות במשק באופן מדוד ומבוקר". 

דבריו של המנכ"ל מגיעים לאחר דיווחים בכלי התקשורת לגבי האפשרות הנשקלת להקלה בסגר ובהנחיות המחמירות לאחר החג, עם זאת, נאמר, גורמים במשרד הבריאות חוששים מהדבקה בחג הפסח, בדומה למה שהתרחש בחג הפורים. לכן, על פי דיווחים, כל עוד לא רואים מגמת השתטחות והתמתנות, מוקדם מבחינתם לחשוב על הקלה בהחמרות.  

בתוך כך, היום נרשמה עלייה במספר קורבנות הנגיף בישראל. בית החולים איכילוב הודיע היום על פטירתה של חולה כבת 70 בעלת מחלות רקע. מוקדם יותר היום, המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא הודיע כי גבר בן 79 נפטר כתוצאה מנגיף הקורונה. במהלך שעות הבוקר במבצע מורכב הובאה משפחתו מבידוד בית בסיוע אמבולנס להיות לצידו בשעותיו האחרונות. עוד נמסר כי זהו הקורבן הראשון מנגיף הקורונה בבית החולים. 

בנוסף לכך, בית החולים הלל יפה בחדרה הודיע כי גבר בן 75, שהיה מאושפז במחלקה הייעודית למאומתי קורונה נפטר למרות מאמצי טיפול רבים, לאחר שמצבו הידרדר והוא הוגדר במצב קריטי בימים האחרונים. מדובר בישראלי ה-38 שנפטר כתוצאה מהנגיף, ובהודעת המרכז הרפואי נמסר עוד כי "המטופל סבל ממחלות רקע שונות".